Paralaksa tła

Czy jest sens brać suplementy? Oto jest pytanie

Podziel się wiedzą!

Organizm bez wątpienia nie może obejść się bez witamin i minerałów, które regulują praktycznie wszystkie procesy życiowe. Właśnie dlatego tak ważne są warzywa i owoce w diecie, które zawierają najwięcej cennych związków. Skoro tak, to czy jest sens łykać suplementy?

Zdania na temat suplementów są podzielone, w końcu najlepsze są witaminy i minerały pochodzenia naturalnego. Jednak w praktyce dieta musi obejmować bardzo duże porcje ogromnej ilości produktów, by dostarczyć organizmowi wszystkie związki w odpowiednim stężeniu. Suplementy zastępują wiele produktów spożywczych jednocześnie i zazwyczaj dostarczają potężny zastrzyk cennych związków za jednym zamachem. Co ciekawe – te wysokiej jakości są pochodzenia naturalnego. Kiedy warto po nie sięgnąć?

Wapń

Jest niezbędny by utrzymać zdrowe kości i zapobiegać osteoporozie. Jego niedobór jest bardzo popularny, ponieważ rzadko udaje się pokryć dzienną dawkę pijąc mleko i jedząc sery. Suplementy mogą rozwiązać ten problem – szczególnie, gdy źle czujesz się po zjedzeniu nabiału, a to stosunkowo popularna dolegliwość.

Żelazo

Bez tego minerału nie byłoby krwinek czerwonych. Dieta obejmująca szpinak i inne warzywa zielone pokrywa zapotrzebowanie na ten pierwiastek, jednak suplementacja może okazać się nieunikniona w dwóch przypadkach – zaburzonym wchłanianiu żelaza oraz anemii. Wtedy same warzywa nie wystarczą.

Potas

Potrafi obniżyć ryzyko udaru mózgu, a także przeciwdziałać skutkom ubocznym nadmiaru sodu w organizmie. Dzienne zapotrzebowanie na potas pokryje dieta bogata w banany, rodzynki, pomarańcze i mleko. Jednak przyjmowanie leków moczopędnych oraz picie dużych ilości kawy wypłukują potas z organizmu i sama dieta może wywołać niedobór. Wtedy warto wesprzeć organizm suplementami. 

Witamina C

Jej nigdy za wiele – zapobiega infekcjom, a gdy już jakaś choroba się przytrafi, to krócej trwa. Witamina C występuje głównie w cytrusach, dzikiej róży, jagodach oraz zielonej papryce. Warto przyjmować ją w formie naturalnej, choć ta witamina stosunkowo szybko znika z organizmu i jest wyjątkowo nietrwała. Dodatkowymi suplementami powinni w szczególności zainteresować się osoby palące aktywnie i biernie – wtedy same warzywa i owoce mogą nie pokryć dziennego zapotrzebowania.

Witamina D

To ciekawa witamina, ponieważ powstaje pod wpływem ekspozycji na słońce i jak na ironię – to w zupełności wystarcza. Jednak także w tym przypadku suplementy mogą okazać się niezbędne. Dotyczy to głównie osób, które po prostu rzadko przebywają na słońcu, mają ciemną karnację lub więcej, niż 50 lat. Odpowiednia dawkę pomoże dobrać specjalista. 

Oczywiście suplement suplementowi nierówny i to też warto mieć na uwadze. Najlepiej wchłaniają się związki pochodzenia naturalnego w formie płynnej. Odpowiedni poziom witamin i minerałów nie pozostanie obojętny – pacjenci zwykle zauważają, że mają więcej energii, lepiej śpią, mają jaśniejszy umysł oraz lepszą kondycję. Przy okazji często poprawia się wygląd włosów, skóry i paznokci. Właśnie dlatego trzeba o siebie po prostu dbać, a naturę warto czasem delikatnie wspomóc. ☀︎

taovital
Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.