Paralaksa tła

Moda na zielony jęczmień

Podziel się wiedzą!

Już od kilku lat możemy zaobserwować popyt na zdrowe i ekologiczne produkty, a w tym również na te, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Wśród tych produktów jest również zielony jęczmień, który był znany już w starożytności.

Moc witamin
Za co tak naprawdę uwielbiamy tą roślinę? Młody jęczmień jest bombą witaminową i mineralną. Jest bogaty m.in. w magnez, wapń, żelazo oraz cynk. Jakby tego było mało – jest też cennym antyoksydantem, zwiera witaminę C i E, beta-karoten czy kwas foliowy. A tych, którzy mają problem z nadwagą ucieszy fakt, że roślina ta jest źródłem rozpuszczalnego błonnika, który przyspiesza usuwanie resztek pożywienia z układu pokarmowego.  Do tego wszystkiego należy jeszcze dodać, że roślina zawiera duże ilości chlorofilu. W jaki sposób może nam służyć ten składnik? Otóż działanie chlorofilu można porównać do zażywania kąpieli słonecznej, po prostu doładowuje nasz organizm energią, a przy tym nadaje skórze ładniejszy koloryt. Na koniec warto wspomnieć, że młody jęczmień jest świetnym produktem zasadotwórczym.  Co to znaczy? Pomaga regulować równowagę kwasowo-zasadową w organizmie.

Zielony proszek czy kapsułki ?
Na rynku są dostępne różne produkty, które różnią się nie tylko firmą i krajem pochodzenia, ale przede wszystkim ceną. Jaki produkt wybrać żeby być zadowolonym? Najważniejsze to zwrócić uwagę na skład, a mianowicie czy jest to sproszkowany sok z młodych pędów czy z liści. Sproszkowane pędy mają więcej składników, intensywniejszy kolor, a co za tym idzie – są droższe, choć lepsze. Minusem poza ceną jest również intensywny zapach i smak, które nie każdemu mogą przypaść do gustu. Na szczęście na to też jest sposób i można taką „miksturę” mieszać z koktajlem lub sokiem. Jeżeli chodzi o sproszkowane liście, to są zdecydowanie tańsze. Niestety zawierają mniejszą ilość witamin i minerałów, które „uciekły” w procesie produkcji. Wiele osób wybiera kapsułki, które nie mają smaku i zapachu, więc są dobrym rozwiązaniem dla osób wrażliwych. 

Istotne fakty:

  • Młody jęczmień nie jest polecany osobom, które maja problem z jelitami. Niestety ze względu na swoje właściwości oczyszczające, produkt ten może podrażnić układ pokarmowy
  • Suplement powinien znaleźć się w diecie wegetarian, ponieważ zawiera witaminę B12
  • Pamiętaj, że wszystko jest dobre, ale w umiarze i niestety młody jęczmień można również przedawkować, a wtedy zamiast polepszyć stan zdrowia, może go pogorszyć. 

Młody jęczmień posiada wiele prozdrowotnych właściwości, jednak nie może być stosowany jako lek na różnego rodzaju dolegliwości. Stanowi bardzo dobry dodatek do prawidłowo zbilansowanej diety. ✿

jęczmień_pole
Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *