Paralaksa tła

Naturalne sztuczki na stres i zły nastrój

Podziel się wiedzą!

Stres to nic przyjemnego – długotrwały szkodzi i może prowadzić do depresji. Jednak wcale nie trzeba od razu biec do specjalisty – na początku warto przetestować kilka sprawdzonych, domowych metod.

Każdy inaczej odczuwa stres, ale zazwyczaj można go scharakteryzować jako wzrost poziomu adrenaliny, szybsze bicie serca, podwyższone ciśnienie krwi oraz te charakterystyczne „mrowienie” w gardle… Istnieją różne rodzaje stresu. O ile ten chwilowy jest zdrowy i mobilizujący, to długotrwały może doprowadzić do depresji, lęku, chorób serca oraz problemów z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Zwykły relaks nie zawsze pomaga, dlatego poznaj najskuteczniejsze metody zaproponowane przez ekspertów i psychologów – szkoda zdrowia!

Napinaj i rozluźniaj mięśnie

Technika jest znana od lat 30’ ubiegłego wieku. Cykl rozluźniania napiętych mięśni przynosi fizyczną ulgę, co przekłada się na relaks dla umysłu. Połóż się na kanapie i co 5 sekund napinaj po kolei partie mięśni zaczynając od głowy, a kończąc na stopach. To ciekawa technika, która pomoże zniwelować stres.

Odkryj punkt trzeciego oka

To forma akupunktury, którą można uprawiać samodzielnie. Umieść palec wskazujący i środkowy pomiędzy brwiami nad nasadą nosa. Uciskaj punkt przez dwie minuty coraz mocniej. Odpręż się i oczyść myśli.

Wizualizuj

Zastanawiałaś się jak może wyglądać stres, który Cię dopadł? Wyobraź sobie, że twoje problemy są jak chmury na niebie, które przychodzą i odchodzą. Pomyśl o nich, wizualizuj i obserwuj swoje myśli, traktuj je jako obiekty, które pojawiają się i znikają. Staną się mniej nieprzyjemne i stracą cały ładunek emocjonalny.

Postaw na aromaterapię

Terapia zapachami czyni cuda – to właśnie one stymulują różne obszary mózgu odpowiedzialne za emocje i potrafią zmieniać nastrój. Zapach róż ma wyjątkowo pozytywny wpływ, podobnie jak opady deszczu  i  woda  morska.  Śmiało  można poeksperymentować z innymi zapachami, które indywidualnie  przywodzą  na  myśl  miłe wspomnienia.

Kup kolorowanki dla dorosłych

Na rynku znajduje się wiele kolorowanek, wycinanek i wyklejanek dla dorosłych – kup je. Przyklejanie małych elementów oraz kolorowanie szczegółowych rysunków całkowicie odwraca uwagę i sprawia, że nie skupiasz się na złych emocjach. Oczyścisz umysł, a dzięki temu poziom stresu wyraźnie spadnie.

Wyprobuj preparaty z litem

Lit jest naturalnie występującym minerałem śladowym. Można go dostarczać do organizmu dzięki niektórym ziarnom i warzywom, odpowiada za prawidłową pracę wielu narządów. Jego przyswajalność z diety jest niewielka, ale za to można zażywać go dodatkowo w formie naturalnych suplementów. Po co? Ponieważ w komórkach mózgu dochodzi do wielu chemicznych zakłóceń równowagi, a lit stabilizuje je, poprawiając tym samym humor i zmniejszając stres. Najlepiej zażywać go w formie połączonej z orotanem, czyli rodzajem naturalnego przenośnika. Dzięki temu lit jest skuteczniej przekazywany do mózgu. Przy okazji nie wykazuje żadnych skutków ubocznych i świetnie sprawdza się u osób z częstymi wahaniami nastrojów oraz walczących ze stresem. Ożywia umysł, wspomaga procesy myślowe i zalecany jest podczas prowadzenia wymagającego trybu życia. ✸

Zrzut ekranu 2017-07-12 o 16.47.05
Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.