Paralaksa tła

Niższy cholesterol w 14 dni!

Podziel się wiedzą!

Zbyt wysoki poziom cholesterolu w organizmie urósł do rangi problemu społecznego i ciągle poszukuje się skutecznych metod na jego obniżenie. Tymczasem pomaga zwykła zmiana diety na około 2 tygodnie.

Tętnice ulegają zatkaniu pod wpływem rozrastającej się blaszki miażdżycowej, na którą wpływ ma właśnie cholesterol. Mowa tu oczywiście o tzw. „złym cholesterolu”, czyli LDL. HDL nie jest groźny, choć istotny jest odpowiedni stosunek pomiędzy tymi frakcjami. Poziom LDL podnoszą przede wszystkim tłuszcze trans, czyli nienasycone kwasy tłuszczowe, powstałe w skutek utwardzenia olejów roślinnych. Można je spotkać choćby w margarynie, chipsach, ciastach czy słodyczach. Negatywne skutki takiego odżywiania ograniczą nieprzetworzone produkty roślinne – nie zawierają tłuszczów trans sprzyjających rozwojowi m.in. blaszki miażdżycowej. Ponadto cholesterol dostaje się do organizmu wraz z produktami mięsnymi. Do najgroźniejszych skutków, jakie wywołuje jego wysoki poziom można zaliczyć rozwój choroby wieńcowej, zwiększone ryzyko zawału oraz zatory w mózgu prowadzące do udarów lub wylewów. Na poziom tego związków we krwi negatywnie wpływają również:

• niska aktywność fizyczna,

• źle zbilansowana dieta,

• częste palenie tytoniu,

• utrzymujący się stres,

• zbyt wysoka masa ciała.

Do obniżenia poziomu cholesterolu wbrew pozorom wcale nie są konieczne środki farmaceutyczne. Problem można rozwiązać samemu już w 14 dni.

Ogranicz czerwone mięso

Wszystkie produkty odzwierzęce zawierają cholesterol, szczególnie jeśli chodzi o czerwone mięso. W końcu to właśnie zwierzęta produkują LDL, a nie rośliny, dlatego zjadając tego typu produkty dostarczamy organizmowi dodatkową porcję cholesterolu ponad to, co sam produkuje każdego dnia. 

Zastosuj oczyszczającą dietę

 To nic innego jak forma kontrolowanej głodówki leczniczej. Wystarczy na krótki czas zastąpić typowe posiłki samymi warzywami i owocami, by pierwsze efekty pojawiły się już po kilku dniach. Taki sposób odżywiania warto stosować przez okres około 2 tygodni – w tym czasie poziom cholesterolu we krwi zazwyczaj wyraźnie spada, ponieważ ten związek nie jest dostarczany z zewnętrz wraz z pokarmami mięsnymi oraz ograniczona zostaje ilość tłuszczów trans. Kurację owocowo-warzywną można również stosować w formie tygodniowej.

Dobrze dobierz warzywa i owoce

Na początku diety warto dostarczać organizmowi duże ilości błonnika. Unormuje pracę układu trawiennego, odtruje organizm oraz obniży poziom cholesterolu. Koniecznie włącz też do jadłospisu m.in.: jarmuż, sałatę, rzodkiewkę, brokuły, kalafior, seler, bakłażany, paprykę, pomidory, jabłka, grejpfruty i pomarańcze.

Zastąp tłuszcze trans

Złe tłuszcze w prosty sposób możesz zastąpić dobrymi. Dieta opiera się na warzywach i owocach, więc nienasycone kwasy tłuszczowe zostają wykluczone, ale po jej zakończeniu warto uzupełnić posiłki olejem lnianym lub z wiesiołka.

Po odcięciu organizmu od zewnętrznych źródeł cholesterolu i tłuszczów trans oraz owocowo-warzywnym detoksie poprawia się nie tylko zdrowie, ale również samopoczucie. Po zakończeniu 1- lub 2-tygodniowej diety można stopniowo wprowadzać drobne ilości produktów odzwierzęcych – ryb, jajek i mięsa. Pamiętaj też o systematycznym spożywaniu orzechów, a jeśli boisz się oczyszczać organizm samodzielnie, to możesz również skorzystać z pomocy specjalistów. W Polsce znajdują się ośrodki, które pomogą odżywiać się warzywami oraz owocami pod okiem specjalistów. Zwykła zmiana diety może przynieść tyle dobrego? Okazuje się, że tak! ❀

active revital reklama
Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *