Paralaksa tła

Nowoczesne sposoby na ból i stany zapalne

Podziel się wiedzą!

Walka z przewlekłym bólem oraz stanami zapalnymi to już nie tylko tradycyjnie środki farmakologiczne. Świetnie sprawdzi się również serrapeptaza oraz zmiana trybu życia. Od czego zacząć, by poczuć ulgę?

Każdy ma swój sposób na walkę z bólem i stanami zapalnymi. Najpopularniejszym są oczywiście środki farmakologiczne, choć coraz więcej osób wybiera alternatywną drogę – jogę, czy akupresurę. Sam ból odzwierciedla 10-stopniowa skala. 1 obrazuje słabo wyczuwalny ból, od 5 w górę czuć dyskomfort oraz pojawiają się trudności w wykonywaniu niektórych czynności, a 10 to ból, o którym nie można przestać myśleć, paraliżuje normalne życie. Istnieje wiele ciekawych sposobów na takie przewlekłe problemy.

Serrapeptaza

Została odkryta w 1970 roku. Szczególną popularnością cieszy się w Europie Zachodniej i Japonii, gdzie stosuje się ją jako środek przeciwbólowy oraz przeciwzapalny. Czym właściwie jest serrapeptaza? To enzym proteoliticzny, który produkują niektóre bakterie obecne w przewodzie pokarmowym gąsienic jedwabnika morwowego. Mechanizm działania jest stosunkowo prosty. Serrapeptaza blokuje wydzielanie przekaźników stanu zapalnego, redukuje objętość wysięku i ostatecznie stymuluje tkankowe procesy regeneracyjne oraz reperacyjne. Dzięki temu działa w trzech różnych kierunkach:

  • przeciwzapalnie: rozpuszcza martwą tkankę i przyspiesza odbudowę. Ponadto ułatwia wchłanianie wysięku i jest dobrą alternatywą dla steroidowych oraz niesteroidowych leków przeciwzapalnych.
  • przeciwbólowo: enzym zmniejsza stężenie amin, które są odpowiedzialne za przewodzenie bólu.
  • fibrynolitycznie: serrapeptaza potrafi rozpuszczać skrzepliny, przez co wywiera pozytywny wpływ w leczeniu zmian miażdżycowych. Wskazana jest w przypadku patologii naczyń krwionośnych.

Enzym można polecić w leczeniu wielu dolegliwości, takich jak stany nieżytowe, zaburzenia ruchowości stawów, przy rekonwalescencji po zabiegach oraz chorobach wirusowych i nie tylko. Do serrapeptazy przekonało się już wiele dziedzin medycyny – od chirurgii, czy ortopedii, poprzez ginekologię, a na stomatologii kończąc.

Wypoczynek

Sen to regeneracja dla organizmu, dlatego przy przewlekłych bólach i stanach zapalnych warto zadbać o minimum 7-8h snu w połączeniu ze środkami przeciwbólowymi, jeśli to konieczne, by zasnąć.

Ćwiczenia

Wystarczy 30 min. ćwiczeń aerobowych kilka razy w tygodniu, by dotlenić komórki oraz stymulować mięśnie. Są też alternatywne drogi. Yoga ograniczy napięcie mięśni oraz doda zastrzyk energii. Pacjenci polecają również medytację. 20 min. dziennie w komfortowej pozycji pomoże ograniczyć dyskomfort spowodowany bólem.

Hobby

Ulubione zajęcie pozwoli zmniejszyć stres i poprawić kondycję psychiczną, by nie zajmować myśli przewlekłymi schorzeniami. Hobby warto połączyć z życiem społecznym. Osoby wchodzące w interakcje z innymi lepiej radzą sobie z problemami zdrowotnymi.

Dobrym pomysłem jest również wprowadzenie do diety większej ilości produktów roślinnych, oraz oczywiście rzucenie nałogów. W połączeniu z nowoczesnymi środkami przeciwbólowymi dyskomfort szybko zmaleje! ✸

Zrzut ekranu 2018-07-16 o 02.01.48
Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *