Paralaksa tła

Porady na skuteczne wzmocnienie organizmu

Podziel się wiedzą!

Jesień to trudny okres dla organizmu. Ciało składa się ze ściśle połączonych systemów, które tylko wspólnie utrzymują przy życiu. Przez to w przypadku rozstrojenia łatwo o problemy zdrowotne. Jak wzmocnić się zanim będzie za późno i infekcja da o sobie znać?

Postaw na pełne ziarna

Zawierają wiele ważnych składników odżywczych, takich jak błonnik, żelazo, magnez, cynk, witaminy z grupy B itp., które pomagają w funkcjonowaniu wielu układów. Przyczyniają się one do poprawienia krążenia krwi, prawidłowego trawienia, stymulują funkcjonowanie układu odpornościowego i ułatwiają systemowi nerwowemu wysyłanie sygnałów w całym ciele. Najlepsze źródła pełnych ziaren to owies, pszenica, ryż brązowy, żyto, komosa ryżowa i kuskus.

Sięgaj po białko wysokiej jakości

Białko pomaga prawidłowo funkcjonować układowi odpornościowemu, utrzymuje w dobrym stanie układ sercowo-naczyniowy i oddechowy oraz odbudowuje mięśnie po treningu. Należy spożywać 0,8 g białka na 1 kilogram masy ciała każdego dnia. Najlepsze źródła białka to ryby, drób, produkty mleczne, fasola, orzechy i nasiona. 

Wyklucz tłuszcze trans

Podnoszą poziom LDL (złego cholesterolu) i obniżają poziom cholesterolu HDL (dobrego cholesterolu) w organizmie. Może to prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, takich jak choroby serca. W rezultacie należy unikać żywności zawierającej tłuszcze trans, takich jak smażone potrawy, chipsy, komercyjne wypieki (ciasta, ciastka, krakersy) i margaryny. Zamiast tego lepiej sięgnąć po nasycone tłuszcze w mięsie i produktach mlecznych, a także kwasy tłuszczowe omega-3, które znajdują się w łososiu czy olejach rybnych.

Zadbaj o odpowiednie nawodnienie

Woda jest niezwykle ważnym składnikiem diety. Aby zachować zdrowie, trzeba dostarczać wystarczającą ilość płynów, w celu uzupełniania wody utraconej w ciągu dnia, np. z potem, moczem, a nawet oddechem. Ilość potrzebnej wody jest różna dla poszczególnych osób i często zależy od ogólnego poziomu zdrowia i aktywności. Dorosły mężczyzna powinien pić w przybliżeniu 3 litry dziennie, a dorosła kobieta około 2,2 litra.

Dostarczaj witaminy i cenne składniki odżywcze

Włącz do diety owoce i warzywa. Aby utrzymać odpowiednio zbilansowaną dietę, należy spożywać 2 szklanki owoców i 2,5 szklanki warzyw dziennie. Spróbuj spożywać różnorodne produkty, w tym zielone warzywa liściaste (kapusta, szpinak, jarmuż), kolorowe (marchew, papryka, pomidory), jak również warzywa korzeniowe (ziemniaki, bataty, cebula i czosnek). Trzeba mieć też na uwadze, że nie każda dieta jest w stanie uzupełnić wszystkie niedobory witamin oraz potrzebnych związków. To szczególnie ważne np. w przypadku tarczycy, której nieprawidłowe funkcjonowanie wywołuje chaos w całym organizmie – od zmęczenia, poprzez wypadanie włosów, kończąc na spadku odporności. Właśnie dlatego dobrym pomysłem będą suplementy, najlepiej naturalne. Są standaryzowane na zawartość konkretnych związków i pomogą skutecznie uzupełnić niedobory. A szczególnie w przypadku tarczycy to ważna kwestia, bo bez jej poprawnego funkcjonowania żaden układ organizmu nie będzie w pełni sprawy.

Wisienką na torcie jest oczywiście drobna aktywność fizyczna, która pomoże podtrzymać kondycję organizmu i go dodatkowo wzmocnić. Wystarczy 30min kilka razy w tygodniu, choćby w formie spaceru. Dzięki temu organizm będzie jak nowonarodzony. ✤

Zrzut ekranu 2018-10-02 o 21.02.27
Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *