Paralaksa tła

Sposoby na lepszą pamięć

Podziel się wiedzą!

Mózg zmienia się wraz z wiekiem, co ostatecznie negatywnie odbija się choćby na pamięci oraz koncentracji. Na szczęście istnieją naturalne sposoby na utrzymanie sprawności umysłu.

Gorsza pamięć i trudności z koncentracją u seniorów wynikają głównie ze zmiany przepływu krwi w mózgu. Jej ilość zmniejsza się, a co za tym idzie – do komórek nerwowych dociera mniej tlenu oraz substancji odżywczych. Przez to neurony gorzej funkcjonują i stają się podatne na ataki wolnych rodników, które je po prostu niszczą. Jak temu zaradzić? Istnieje kilka związków i ekstraktów, które warto wprowadzić do codziennej diety choćby pod postacią odpowiednio dobranej suplementacji, która zagwarantuje odpowiednie stężenie.

Miłorząb japoński

Wspomaga krążenie krwi w mózgu, równowagę psychiczną oraz wspiera dobre samopoczucie. Kwas pantotenowy pomaga w utrzymaniu sprawności umysłowej na prawidłowym poziomie oraz przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Wraz z magnezem i witaminą B6 pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych oraz w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego.

Lecytyna

W organizmie ludzkim lecytyna jest składnikiem błony komórkowej, co zapewnia jej wytrzymałość i stabilność. Ponadto lecytyna odpowiada za prawidłowe przewodnictwo impulsów nerwowych w mózgu i tkance nerwowej, a także uczestniczy w gospodarce cholesterolem. Dodatkowo wpływa na rozszerzanie naczyń krwionośnych, rytm pracy serca oraz skurcze niektórych mięśni.

Magnez

To niesamowity pierwiastek, który spowalnia tempo procesów starzenia się mózgu i zapobiegania demencji starczej. Ma pozytywny wpływ na koncentrację i poprawia wydolność organizmu człowieka. Magnez ma udział w profilaktyce chorób neurologicznych, odpowiada za właściwy sposób przewodzenia impulsów elektromagnetycznych i łagodzi objawy zmęczenia.

Witaminy z grupy B

Wpływają na funkcjonowanie centralnego i peryferyjnego układu nerwowego. U osób starszych, ich niedobór jest ważnym czynnikiem obniżenia wydajności umysłowej, z którą ma związek podniesiony poziom homocysteiny. Istnieje dowód sugerujący, że uszkodzenia neuronów w chorobie Alzheimera są spowodowane właśnie homocysteiną, powstałą w wyniku niedoboru witamin z grupy B.

Tak naprawdę niewiele trzeba, by poprawić pamięć. Kombinacja odpowiednich składników pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie neuronów i dłużej będzie można cieszyć się sprawnym umysłem. ✴︎

Zrzut ekranu 2018-09-08 o 14.17.08
Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *