Paralaksa tła

Supernasiona, których nie może zabraknąć w Twojej diecie!

Podziel się wiedzą!

Każdy chce być zdrowy i sprawny fizycznie. Sposobów na to jest sporo – od ćwiczeń po odpowiednią dietę. W tym ostatnim przypadku wiele się mówi o warzywach i owocach, a tymczasem jadalne nasiona są pomijane. Warto wrzucić garść do swoich dań, ponieważ korzyści zdrowotne są wręcz spektakularne!

Nasiona znakomicie pasują do większości potraw, sałatek, a nawet odżywczych koktajli. Wreszcie niektóre można zjadać w formie przekąski jako prażone – to znacznie lepszy pomysł od chipsów. W jakie nasiona koniecznie trzeba się zaopatrzyć?

Nasiona chia

To inaczej szałwia hiszpańska – zawiera dużą dawkę Omega-3 i przeciwutleniacze, dzięki czemu nasiona Chia chronią przed nowotworami oraz przedwczesnym starzeniem. Można je też stosować do obniżenia poziomu złego cholesterolu.

Nasiona konopi

Wiele osób jest jeszcze co do nich ostrożna, ale nie ma się czego bać – są świetne. Stanowią bogate źródło wapnia, dostarczają Omega-3, witaminy A, D i E, oczyszczają krew i zapobiegają procesowi starzenia się organizmu. Są szczególnie polecane osobom cierpiącym na problemu skórne, w tym trądzik.

Nasiona granatu

Niektórych denerwują w formie pestek podczas spożywania owocu granatu, tymczasem mają potężne właściwości! Chronią skórę od wewnątrz przed promieniowaniem UV, zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy i potrafią nawet hamować rozrost guza nowotworowego. Dodatkowo wydłużają życie fibroblastów odpowiedzialnych za wygląd skóry, z powodu wzmożonej produkcji bezcennego kolagenu i elastyny.

Ziarna słonecznika

One też są bardzo zdrowe i warto spożywać je zamiast chipsów. Stanowią bogate źródło witamin z grupy B oraz witaminy E o działaniu przeciwnowotworowym. Niestety w sklepach często występują w formie solonej – lepiej jej unikać ze względu na zbyt wysoką zawartość sodu.

Ziarna sezamu

Mają niezwykle wysoką zawartość wapnia, magnezu, żelaza, fosforu, witaminy B1, cynku, błonnika i wielu innych związków – długo można tak wymieniać. Sezam jest idealny dla serca i obniża poziom złego cholesterolu. Sprawdza się też w leczeniu reumatoidalnego zapalenia stawów, ponieważ zmniejsza obrzęk i ból. Z kolei zawarty w ziarnach wapń zapobiega rozwojowi raka okrężnicy, migrenom, PMS i osteoporozie.

Nasiona lnu

Są bardzo ciekawe, ponieważ wielka zawartość rozpuszczalnego błonnika pomaga wypłukać z organizmu cholesterol. Nasiona lnu są też szczególnie wskazane osobom chorym na cukrzycę.

Pestki dyni

Zmniejszają stres oksydacyjny, co reguluje poziom insuliny i zapobiega powikłaniom cukrzycowym. Regularne spożywanie pestek dyni wzmacnia odporność, a cynk przyspiesza podziały komórkowe i poprawia jakość snu. Przy okazji poprawia się również stan skóry, zdrowie oczu, a zmysły ulegają wyostrzeniu.

Mała garść nasion wrzuconych luzem do dania to tak niewiele, a tymczasem korzyści zdrowotne mogą być wręcz nieocenione! ❅

pestki_nasiona
Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.