Paralaksa tła

Sztuczki na zbilansowanie hormonów i poprawę cery

Podziel się wiedzą!

Twoja skóra jest przesuszona, matowa i odwodniona? Możesz mieć zachwianą gospodarkę hormonalną. Wpływają na nią składniki z Twojego otoczenia, które nie przyszłyby Ci do głowy!

Ogranicz toksyny

Unikaj przechowywania produktów spożywczych w pobliżu chemii gospodarczej oraz ogranicz spożywanie warzyw oraz owoców kropionych pestycydami – wykorzystuj produkty pochodzące z rolnictwa ekologicznego. Szkodliwe są też niektóre pojemniki – bisfenol to związek powszechnie stosowany w plastikowych butelkach, a PVC znajduje się w kosmetykach i produktach do włosów. To wszystko zaburza poziom Twoich hormonów.

Jedz w domu

Gotując samodzielnie wiesz co jesz – pod warunkiem, że zaopatrujesz się w produkty z ekologicznych sklepów. Dania dostępne na mieście, prefabrykowane i łatwo dostępne, często są chemiczną bombą, która wpływa na wygląd Twojej skóry i funkcjonowanie organizmu.

Zwiększ spożycie magnezu

Możesz go dostarczać do organizmu nie tylko doustnie, ale również miejscowo na skórę w postaci spray’u lub oleju zawierającego wiele innych składników. Dzięki temu cera szybciej odzyska blask, ponieważ wspiera wiele procesów zachodzą-cych w organizmie. Przy okazji zażywaj też suplementy z jodem i ogranicz wykorzystanie wody z kranu – do przemywania twarzy używaj dedykowanych preparatów, a do gotowania używaj wody filtrowanej.

Wspieraj wątrobę

To kluczowy organ odpowiedzialny za detoks organizmu oraz wpływający na gospodarkę hormonalną. Wystarczy, że zaczniesz spożywać więcej brokułów, kapusty, brukselek, rzepy oraz innych zielonych warzyw liściastych.

Ogranicz spożycie kawy

Ma tendencję do rozregulowywania gospodarki hormonalnej – przeżuć się na herbaty ziołowe. Ta z mniszka lekarskiego ma nawet podobny smak. A jeśli nie możesz wytrzymać bez „małej czarnej” w ciągu dnia, to pij ją przed godziną 15:00 w połączeniu ze szklanką wody – wtedy zmniejszysz negatywny wpływ kawy na organizm.

Unikaj niektórych tłuszczów

Olej słonecznikowy, kukurydziany oraz arachidowy bardzo często są obecne w przetworzonej żywności – to złe tłuszcze, które pogrążają Twoją cerę. Lepiej wybrać takie, które są bogate w kwasy omega-3, czyli olej z lnu, nasion Chia, wątroby dorsza lub rokitnika morskiego.

Uważaj na fitoestrogeny

To substancje występujące naturalnie w roślinach. Wykazują aktywność zbliżoną do hormonów, szczególnie dużo zawiera ich np. soja. Choć mimo wszystko jest zdrowa, to w nadmiarze może upośledzić przetwarzanie jodu przez organizm, zmienić metabolizm komórkowy i zachwiać gospodarką hormonalną. Skóra dobitnie to odczuje.

Nie przesadzaj z wysiłkiem fizycznym

Sport jest zdrowy, ale w umiarze. Intensywne ćwiczenia typu cardio na siłowni mogą wpłynąć na poziom hormonów we krwi oraz zaburzyć choćby cykl menstruacyjny. Najbezpieczniejszymi ćwiczeniami są pływanie, spacery, pilates oraz joga. 

Przyjrzenie się bliżej swojemu otoczeniu z pewnością pomoże unormować hormony i pożegnać ziemistą oraz odwodnioną cerą! ☀︎

kobieta_wiosna
Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.