Paralaksa tła

Sztuczki przeciw przeziębieniu

Podziel się wiedzą!

Wraz z niskimi temperaturami powracają starzy znajomi – katar, przeziębienie, grypa… Zanim już dojdzie do infekcji i trzeba będzie z nią walczyć, warto wypróbować kilka sprawdzonych sztuczek, by do zachorowania nie doszło.

Statystycznie w ciągu roku dopadną Cię dwa lub trzy przeziębienia. Istnieje jednak mnóstwo sposobów na to, by ograniczyć ryzyko zachorowania lub skrócić przebieg choroby. Uzbrój się w odpowiednią wiedzę i przetrwaj sezon grypowy! Każdy ma inny pomysł na walkę z przeziębieniem – od szczepionek, poprzez suplementy, a na odpowiedniej diecie kończąc. Który ze sposobów jest najlepszy? Zdania są podzielone, choć nauka wyróżniła niektóre z nich. 

Poranny jogurt

Żywe kultury bakterii wywierają zbawienny wpływ na odporność organizmu. Naukowcy odkryli, że spożywanie probiotyków zmniejsza szanse zachorowania o 12 procent. Prócz jogurtu warto włączyć do diety kefir lub maślankę. Koszt niewielki, a ochrona przed wirusami całkiem spora.

Nie dotykaj swoich ust

Pomysł o tyle dziwny, co teoretycznie prosty do wykonania. Nic bardziej mylnego! Przeciętny człowiek kładzie dłoń na nos lub usta nawet 3 razy w ciągu godziny. Dłonie to mała bomba biologiczna dlatego warto poćwiczyć silną wolę i trzymać ręce z dala od twarzy podczas bezczynności.

Jedz grzyby

Jakiś czas temu zostały opublikowane wyniki ciekawego badania. Osoby, które zjadały gotowane grzyby shiitake codziennie przez miesiąc, ostatecznie miały w organizmie więcej komórek T biorących udział w procesie odpowiedzi immunologicznej. Zmniejszał się też poziom stanów zapalnych. Skoro tak, to dlaczego nie spróbować?

Zadbaj o regularny sen

Podczas snu organizm regeneruje się. Badania dowiodły, że osoby, które śpią mniej niż 7 godzin na dobę są 3 razy bardziej podatne na przeziębienie, niż osoby, które śpią co najmniej 8 godzin dziennie. Lepiej zrezygnować z zarwanych nocy…

Przepłukuj nos

Podczas trwającej jesieni oraz zimy warto włączyć przepłukiwanie nosa do codziennej rutyny, najlepiej przed snem. Nie dość, że w drogach oddechowych mogą gromadzić się drobnoustroje, to jeszcze powietrze podgrzane przez kaloryfery potrafi przesuszać śluzówkę i osłabiać obronę organizmu. Dedykowane preparaty nie mają przeciwskazań do długotrwałego stosowania, ponieważ są neutralne dla nosa. Powinny zawierać w swoim składzie np. wyciąg z alg, pantenol, kwas hialuronowy lub witaminy. Dzięki temu przywrócą wysuszonym śluzówkom ich prawidłowe funkcje fizjologiczne i wzmocnią pierwszą barierę ochrony przed chorobotwórczymi patogenami – górne drogi oddechowe.

Sezon jesienno-zimowy jest trudny dla organizmu, ale wystarczy odpowiednio zabezpieczyć się przez przykrymi niespodziankami, by uniknąć przeziębienia! ❖

tonimer
Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.