Paralaksa tła

Triki na łatwą kontrolę odżywiania

Podziel się wiedzą!

Każdy pragnie wyglądać doskonale i nie ma w tym nic złego, jednak organizm lubi płatać figle. Gdy diety nie działają, kluczowy może okazać się dobór odpowiednich porcji posiłków. Jak sobie to ułatwić i schudnąć?

Odpowiednia wielkość porcji jedzenia pozwala łatwiej określić ilość kalorii oraz węglowodanów, a co za tym idzie – zbliżyć się do upragnionego rozmiaru XS. Kontrola spożywanych posiłków wbrew pozorom wcale nie jest taka trudna i uciążliwa – trzeba tylko znaleźć odpowiedni sposób, a zbędne kilogramy same zaczną powoli znikać.

Ogranicz porcje i schudnij

Badanie z 2004 roku obejmujące 329 osób z nadwagą wykazało, że kontrolowanie objętości posiłku pomaga stracić 5% lub więcej masy ciała. Kontrola porcji często jest walką, ale staje się niezbędna szczególe w przypadku ludzi chorych na cukrzycę typu 2. 

Nie pomijaj posiłków

Jeśli czujesz głód, to istnieje większa szansa na to, że jednorazowo pochłoniesz więcej kalorii niż zwykle – to sprzyja tyciu. Obecnie mówi się o 5 posiłkach dziennie, ale w praktyce większości ludzi w zupełności wystarczają 3 dania + jedna przekąska. Przy okazji unikaj więcej niż 5 godzin bez jedzenia w ustach, dzięki temu łatwiej będzie Ci zapanować nad odpowiednimi porcjami posiłków, ponieważ unikniesz głodu.

Waż jedzenie

Coraz częściej jesteśmy tak ograniczeni myślowo, że nawet nie wiemy ile to jest pół kilograma precelków. W praktyce to równowartość około 15 małych sztuk. Ważąc produkty nauczysz się przeliczać je na ilość. Dzięki temu dowiesz się, że jedna porcja śniadaniowych zbóż ma objętość ludzkiej pięści i dużo łatwiej będzie Ci dobrać odpowiednią ilość jedzenia – oraz zrzucić zbędne kilogramy.

Wielkość porcji w porcji

To problem gotowych produktów z marketów. Na opakowaniach bardzo często podawana jest liczba kalorii w porcji, która wygląda niegroźnie. Niestety zwykle w opakowaniu takich porcji jest znacznie więcej, co widać szczególnie dobrze po chipsach. To bardzo złudne…

Używaj talerzy porcjujących

Są bardzo wygodne – mają namalowane linie, które ułatwiają dobierać odpowiednie porcje węglowodanów, serów czy sosów. Badanie wykazało, że 17% osób stosują-cych takie talerze zrzuciło 5% masy ciała.

Planuj posiłki

Jedzenie w restauracji zazwyczaj jest smaczne i wygodne, jednak pamiętaj, że w wielu przypadkach jeden talerz zawiera nawet kilka porcji jedzenia w jednej. Chodząc w tygodniu do takich miejsc na pewno przytyjesz. Zamiast tego po prostu planuj swoje posiłki – błyskawicznie odzyskasz kontrolę nad swoją wagą.

Odpowiednia dieta to nie tylko przeliczona ilość kalorii, ale również odpowiednio dobrana objętość. Tych kilka prostych sposobów pomoże Ci zapanować nad odżywianiem i znacznie ułatwi osiągnięcie upragnionej linii. ☀︎

kobieta
Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.