Paralaksa tła

Aronia oraz inne owoce i warzywa idealne na poprawę odporności

Podziel się wiedzą!

Często jesteśmy zbyt zaślepieni przez popularne owoce typu jabłka, aby dostrzec różnorodność produktów. To ważne szczególnie wtedy, gdy organizm jest wystawiony na prawdziwą, odpornościową próbę, np. podczas infekcji. Poznaj owoce i warzywa, które warto włączyć do swojej diety.

Te ciekawe produkty roślinne można spożywać na wiele sposobów – od świeżych lub mrożonych poprzez różne przetwory i wygodne w codziennym zażywaniu cukierki oraz preparaty ziołowe z naturalnymi ekstraktami, które dostarczają wszystkie cenne składniki. Jakimi owocami warto zainteresować się, by poprawić funkcjonowanie organizmu w zimie?

Aronia

To prawdziwa bomba bioflawonoidów, czyli substancji fitochemicznych. Zalicza się do nich przede wszystkim rutyna, kwercetyna, katechiny, leukocyjany oraz antocyjany. Nie tylko nadają owocom odpowiedni kolor, ale również zabezpieczają je przed szkodliwymi mikroorganizmami. Równie dobre działanie wywierają na organizm po spożyciu owoców aronii, głównie dzięki silnym właściwościom antyoksydacyjnym. Ta niezwykła roślina to również wysoka dawka wielu witamin – B2, C, PP, E oraz kwasu foliowego. Jakby tego było mało – witaminy występują w towarzystwie mikro- i makroelementów, takich jak wapń, żelazo, miedź, mangan, molibden, bor czy jod. Dzięki temu optymalizowane są procesy zachodzące w organizmie, likwidowane wolne rodniki i uszczelniane naczynia krwionośne.

Wiele witamin oraz minerałów zawartych w soku aroniowym stymuluje układ immunologiczny. Dzięki temu ryzyko infekcji jest mniejsze, szczególnie w przypadku grypy, przeziębienia oraz anginy. Bioflawonoidy zawarte w owocach pomagają zachować nie tylko zdrowie, ale również urodę. Wspólnie z dużą dawką witaminy C, stymulują tworzenie wiązań pomiędzy łańcuchami włókien kolagenu, dzięki czemu skóra staje się bardziej sprężysta, gładsza i wolniej się starzeje. Ponadto Badacze zauważyli, że owoce aronii potrafią nawet delikatnie obniżać poziom cukru we krwi. Właśnie dlatego przetwory z tych owoców są szczególnie wskazane osobom zmagającym się z cukrzycą.

Karczochy

Karczochy rosną wczesną wiosną, a następnie na początku zimy. Chociaż wygodniej jest je kupić w puszce, świeże karczochy są naturalnie pikantne i smaczne. Zawierają dużo błonnika, witaminy C i kwasu foliowego. To bardzo dobry wybór na zimę.

Czerwone pomarańcze

Włącz te wyraziste w smaku owoce cytrusowe do zimowych sałatek, deserów i napojów. Podobnie jak inne odmiany pomarańczy, są bogate w witaminę C i błonnik.

Kasztany

Są cennym źródłem witaminy C, ale co ważniejsze, dostarczają subtelnie słodkiego, orzechowego posmaku różnym warzywom i pieczywu, którym mogą towarzyszyć. Świeże kasztany są raczej trudne do znalezienia, więc równie dobrze możesz sięgnąć po wersje konserwowe.

Rabarbar

To warzywo rozwija się w chłodne dni i ma wyraźny cierpki i nieco kwaśny smak. Rabarbar najlepiej słodzić cukrem, miodem lub sokiem owocowym w celu zrównoważenia kwasowości. Jest niskokaloryczny, zawiera witaminy C i A oraz wapń.

Kapusta

W żywieniowej rozgrywce nie należy mylić kapusty z sałatą lodową. Filiżanka tego liściastego warzywa zawiera prawie 100% twojego dziennego zapotrzebowania na witaminę K, witaminę C i błonnik. Ponadto, podobnie jak inne warzywa kapustne, zawiera składniki odżywcze, które naturalnie oczyszczają organizm.

Żurawina

Jest smaczna i zdrowa, warto o niej pamiętać w zimie. Nie tylko zmniejsza ryzyko niektórych infekcji, ale także zawiera witaminę C i może nawet zoptymalizować poziom HDL (dobrego cholesterolu) we krwi.

Zimę łatwiej przetrwać z naturalnym wsparciem organizmu. Warto sięgnąć po te ciekawe warzywa i owoce, a także naturalne preparaty, które zawierają w swoim składzie odpowiednie ekstrakty. Szkoda czasu na infekcje! ❄︎

Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.