Paralaksa tła

Co jeść by obniżyć cholesterol?

Podziel się wiedzą!

Problem zbyt wysokiego poziomu złego cholesterolu dopada wiele osób, przez co konieczna staje się odpowiednia dieta. Ale przecież zdrowe jedzenie wcale nie musi być niedobre!

Istnieje cała masa pysznych i zdrowych produktów, które zawierają bardzo niską ilość LDL, czyli złego cholesterolu. Mało tego – wiele z nich podnosi poziom tzw. HDL, cholesterolu, który jest dobry dla organizmu. Włączenie ich do codziennej diety pozwoli zadbać o zdrowie i serce. Podpowiadamy jakie produkty spożywcze warto jeść i jak można je wykorzystać podczas przyrządzania potraw!

Ziemniaki i parmezan

Z tych składników można zrobić placki ziemniaczane. Te pożywane danie zawiera tylko 4 mg cholesterolu w porcji, ale trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie – nie używaj oleju do smażenia. Zdecydowanie lepsza będzie oliwa z oliwek, ponieważ zawiera jednonienasycone kwasy tłuszczowe.

Sangria

Odrobina alkoholu do kolacji lub obiadu? Czemu nie! Ważny jest umiar. Eksperci twierdzą, że zarówno sangria, jak i inne wina podnoszą poziom dobrego HDL we krwi. Skoro tak, to dlaczego nie skorzystać od czasu do czasu?

Musli

Ziarna mają zbawienny wpływ na serce. Owies zawiera rozpuszczalny błonnik, który zmniejsza ilość złego cholesterolu (LDL) we krwi. Musli można połączyć z jabłkiem i cynamonem, by powstał smaczny deser. 

Rukola i kozi ser

Sprawdzą się na pizzy – podczas problemów  z cholesterolem  wbrew  pozorom  nie  ma przeciwskazań do spożywania tego włoskiego specjału. Oczywiście wszystko zależy od składników. Prócz rukoli i koziego sera polecamy orzechy włoskie. Szczególnie te ostatnie obniżają poziom LDL.

Fasola i kukurydza

Te składniki idealnie nadają się na przekąskę w postaci salsy lub sałatki. Można ją jeść razem z wieloziarnistymi chipsami – mają około 3 mg błonnika w jednej porcji. 

Szparagi i cytryna

Połączenie wydaje się dziwne, ale w zestawie z makaronem potrafi zachwycić. Warto skusić się na makaron pełnoziarnisty z błonnikiem. Z kolei sos ze szaragów i cytryny, prócz zapanowania nad poziomem cholesterolu, pomoże też zadbać o serce. 

Pomidory i czosnek

Te składniki można zapiec razem z kozim serem, oliwkami i bazylią. Przekąska charakteryzuje się dużą zawartością likopenu i przeciwutleniaczy, które zapobiegają zatorom w tętnicach.

Oliwki

Kozi ser zawiera bardzo małą ilość cholesterolu i jest bogaty w wapń. W połączeniu z liściem mięty, oliwkami oraz ogórkiem można przyrządzić smaczne koreczki z użyciem wykałaczek.

Cukinia

Warto pokroić ją w cienkie plastry, zwinąć z kozim serem, ziołami, szpinakiem i pietruszką oraz zapiec w piekarniku lub na grillu. Przekąska zawiera mnóstwo  błonnika,  białka  oraz  kwasów jednonienasyconych, co pozytywnie wpłynie na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi. ✿

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *