Paralaksa tła

Cynk na koronawirusa!

Podziel się wiedzą!

Badania naukowe opublikowane w czasopiśmie PLoS Pathogens w 2010 roku wykazały, że jonowy cynk jest silnym inhibitorem koronawirusa, zapobiegając jego replikacji i rozprzestrzenianiu się. Testy in vitro wykazały, że cynk jest pomocny w zapobieganiu rozmnażania całej grupie wirusów RNA, w tym wirusa grypy i polio. W jakiś sposób cynk zakłóca sposób, w jaki wirusy te przetwarzają swoje białka.

Już wcześniejsze badania opublikowane w British Medical Journal (BMJ) również zidentyfikowały cynk jako potężną broń przeciwko SARS, który jest rodzajem koronawirusa. W rzeczywistości koronawirus z Wuhan (COVID-19), znany również jako wirus chiński, jest nazywany właśnie SARS 2.0.

W badaniu BMJ stwierdzono, że jony cynku zapewniają naturalny mechanizm ochrony przed tymi wirusami, szczególnie poprzez zapobieganie ich przyczepianiu się do powierzchni komórek.

„W ciągu ostatnich 30 lat naukowcy wykazali kluczową rolę cynku w różnych procesach fizjologicznych, takich jak wzrost i rozwój, utrzymanie i gruntowanie układu odpornościowego oraz naprawa tkanek”, wyjaśnia ten artykuł.

Produkty o wysokiej zawartości cynku mogą pomóc zatrzymać koronawirusa. W badaniu BMJ stwierdzono, że jony cynku zapewniają naturalny mechanizm ochrony przed wirusami RNA. Cynk ​​został przetestowany przeciwko wirusom takim jak koronawirus, z niewiarygodnym powodzeniem.

Zwiększenie zawartości cynku w diecie jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Warto wykorzystać suplementy lub żywność, która zawiera już duże ilości cynku.

Ostrygi

Mówi się, że to najlepsze znane źródło naturalnego cynku. Ostrygi zawierają około 16,6 miligrama (mg) tego minerału na 100 gramów (g) mięsa ostrygowego. Świeże są najlepsze, ale te w puszkach też są dobrym wyborem.

Nasiona konopi

O wiele bardziej powszechne i wciąż bogate w cynk są nasiona konopi (konopie sativa), które zawierają około 9,9 mg cynku na 100 gramów nasion. Większość sklepów spożywczych posiada w swojej ofercie nasiona konopi, więc nie powinno być większych problemów ze znalezieniem ich na półkach. To bardzo modny produkt w ostatnim czasie.

Nasiona sezamu

Większość ludzi prawdopodobnie spożywa je tylko na bułkach lub w azjatyckich potrawach. Nasiona sezamu są powszechnie pomijanym pożywieniem, które zawiera około 7,8 mg cynku na 100 g nasion. Są idealne jako broń na koronawirusa.

Pestki dyni

Zyskując na popularności jako smakołyk w diecie keto, pestki dyni są kolejnym dobrym źródłem cynku, dostarczając około 7,64 mg cynku na 100 g nasion.

Proszek kakaowy

Sproszkowane kakao to kolejna propozycja o dużej zawartości cynku, która zawiera również inne minerały wzmacniające układ odpornościowy, takie jak potas, magnez i mangan, a także szereg przeciwutleniaczy. Proszek kakaowy zawiera około 6-7 mg cynku na 100 g.

Wołowina

Podczas gdy wołowina zawiera cynk, najlepsze są zwierzęta karmione trawą – ich mięso zawiera jeszcze więcej cynku ze względu na sposób hodowli. Już zwykła wołowina to 6,31 mg cynku na 100 g.

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *