Paralaksa tła

Dieta dla Twojego serca

Podziel się wiedzą!

Pomimo tego, że liczba zgonów z powodu chorób serca w ostatnich latach spadła, to jest to wciąż zabójca nr 1 na świecie, zwłaszcza wśród Amerykanów. Dobrą wiadomość stanowi fakt, że społeczeństwo jest coraz bardziej świadome i wie w jaki sposób może zapobiec chorobom układu krążenia takim jak udar czy zawał serca. Poniżej przedstawiamy listę produktów, które możesz wprowadzić do swojej diety, aby wzmocnić serce.

Łosoś
Podobnie jak inne wysokotłuszczowe ryby, jest priorytetem na naszej liście zdrowotnej. To dlatego, że zawiera obfite ilości kwasu tłuszczowego omega-3. Jak wynika z badań, tłuszcze te poprawiają pracę serca, zapobiegając arytmii. 

Owsianka
Jest bogatym źródłem błonnika rozpuszczalnego, czyli beta-glukanu, który może obniżyć poziom cholesterolu. Owsianka działa w naszym organizmie na zasadzie gąbki, która dosłownie wchłania cholesterol, dzięki temu jest on wydalany i nie trafia do krwiobiegu.

Borówka amerykańska
Nie tylko borówki, ale również pozostałe jagody warto uwzględnić w swojej diecie. W przeprowadzonych badaniach zaobserwowano, że u kobiet spożywających wyżej wymienione owoce aż o 32% zmniejszyło się ryzyko zawału serca. Badania obejmowały grupę kobiet w wieku 25-42 lata.

Ciemna czekolada
Codzienne spożywanie czekolady, może mieć pozytywny wpływ na pracę serca. Dotyczy to szczególnie osób z podwyższonej grupy ryzyka zawału serca czy udaru mózgu. Ale pamiętajmy, że mówiąc o ciemniej czekoladzie mamy na myśli czekoladę, która zawiera co najmniej 60-70% kakao! Zawiera flawonoidy, które pomagają wyregulować ciśnienie krwi i zapobiegają powstawaniu zakrzepów.

Cytrusy 
Zaobserwowano, że kobiety, które spożywają pomarańcze czy grejpfruty zdecydowanie rzadziej ulegają udarowi mózgu, niż kobiety które w swojej diecie nie uwzględniają tych owoców. Zawdzięczamy to flawonoidom, którymi cytrusy są wręcz naładowane.

Soja  

To dobry sposób na dostarczenie organizmowi samego białka bez niezdrowych tłuszczów oraz cholesterolu. Poza pełnowartościowym białkiem, produkty sojowe zawierają duże ilości witamin oraz soli mineralnych. W porównaniu do zwykłego mleka oraz nabiału, białko sojowe może zmniejszyć poziom LDL, czyli “złego” cholesterolu. 

Granat
Owoc ten zawiera duże ilości przeciwutleniaczy, w tym bardzo ważne dla serca polifenole oraz antocyjany, które mogą zapobiec miażdżycy. Podczas badań zaobserwowano, że spożywanie codziennie soku z granata poprawia przepływ krwi do serca poprzez rozszerzenie naczyń krwionośnych. ❀

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *