Paralaksa tła

Fakty o robieniu zapasów żywności

Podziel się wiedzą!

Podczas gdy obecna fala pandemii koronawirusa słabnie, istnieje szansa, że ​​wirus powróci w ciągu roku podczas drugiej fali infekcji. Oznacza to, że warto pomyśleć o kupowaniu zdrowej żywności i nauczyć się robić zapasy. Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę.

Realistyczny cel

Zanim pójdziesz do sklepu spożywczego, najpierw rozważ kilka rzeczy: ile pieniędzy możesz wydać na jedzenie? Ile jedzenia możesz przechowywać? Jeśli nie masz dużych funduszy w rezerwie,  na początek zaleca się zakup trzydniowego zapasu nietrwałej żywności. To dobry punkt startowy. Gdy zaczniesz oszczędzać, będziesz mógł robić zapasy na większa ilość dni – docelowo na 2 tygodnie. Zakupione produkty systematycznie spożywaj i w ich miejsce kupuj nowe, cały czas utrzymując zapas.

Priorytet przechowywania wody

Zanim pomyślisz o zakupie większej ilości jedzenia, upewnij się, że masz wystarczająco dużo wody, aby przetrwać pandemię. Nie możesz polegać wyłącznie na wodzie z kranu, zwłaszcza jeśli nie masz pewności co do jej jakości. Ponadto woda z kranu może być wysycona środkami farmaceutycznymi, pestycydami i innymi radioaktywnymi i rakotwórczymi chemikaliami. Zaleca się kupowanie 3-4l wody dziennie na każdego domownika i zwierzę w gospodarstwie domowym. Podobnie jak w przypadku zapasów żywności, zwiększaj ilość butelek wody, aż osiągniesz co najmniej dwutygodniowy zapas. Zamiast butelek, możesz też zainwestować w dzbanek do filtrowania wody z kranu.

Wybieraj pożywne produkty

Nie wystarczy po prostu kupić jedzenie. Jeśli większość produktów, które wybierasz, to „śmieciowe jedzenie”, Twoje zdrowie pogorszy się, zanim COVID-19 dotrze do Ciebie. Zastanów się nad pożywnym i zdrowym jedzeniem , takim jak:

  • płatki,
  • konserwy i suszone mięso,
  • warzywa konserwowe i suszone owoce,
  • masło orzechowe,
  • mieszanki orzechów,
  • batoniki Granola,
  • zupy w puszkach.

Zaopatrz się w trwalsze, świeże produkty

Świeża i ekologiczna żywność jest bardzo pożywna i zapewni różnorodne korzyści zdrowotne. Zastanów się nad zakupem produktów, które mogą leżeć tygodniami, a nawet miesiącami, zwłaszcza jeśli przechowujesz je właściwie. Świeża, priorytetowa żywność to:

  • jabłka,
  • owoce cytrusowe, takie jak cytryny, limonki i słodkie pomarańcze,
  • kabaczki,
  • ziemniaki.

Kup kiełki

Jeśli chcesz uzupełnić zapasy żywności, rozważ zakup nasion, które posadzone mogą wykiełkować w słoikach. Istnieje wiele zdrowych, pożywnych i smacznych kiełków, które można uprawiać we własnym domu przy minimalnym nadzorze. Należą do nich brokuły, buraki, lucerna, soczewica, a nawet kiełki słonecznika.

Zarządzaj racjami żywnościowymi

Gdy zdobędziesz zapas żywności, upewnij się, że wszystkie produkty są właściwie przechowywane i że stale sprawdzasz ich pozostały okres przechowywania. Obracaj żywnością odpowiednio – zjadaj ją, gdy zbliża się do końca okresu przydatności do spożycia i w jej miejsce kup nową, dzięki czemu cały czas zachowasz odpowiedni zapas na wypadek wybuchu drugiej fali pandemii.

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *