Paralaksa tła

Inspirujące śniadania na utratę wagi!

Podziel się wiedzą!

Każdy doskonale zdaje sobie sprawię z tego, że odpowiednie śniadanie znacząco wpływa na funkcjonowanie organizmu. A gdyby tak, dodatkowo stymulowało nasz metabolizm i wspierało odchudzanie? Przedstawiamy 5 prostych posiłków, które na start dodadzą energii i pozwolą zgubić zbędne kilogramy!

Spożywani optymalnej ilości białka na pierwszy posiłek w ciągu dnia, jest idealnym kierunkiem wspierającym naszą walkę z niechcianymi kilogramami. Przy czym ma ono świetny wpływ również na nasz stan psychiczny, pozwalając organizmowi dobrze rozpocząć dzień. Ale właściwie dlaczego proteiny są takie ważne dla nas? Otóż odpowiadają one za redukcję uczucia głodu oraz wpływają na zmniejszenie apetytu, a do tego pobudzają metabolizm. Poza tym wspierają proces wytwarzania energii, niwelują łaknienie i pobudzając przyrost masy mięśniowej. 

A jak to wygląda z naukowego punktu widzenia? Jak wynika z badań opublikowanych w  International Journal of Obesity, grupa respondentów, która spożywała przez czas trwania eksperymentu śniadanie składające się z jajka oraz chleba, zaobserwowała redukcję masy swojego ciała aż o 65%. Z kolei ich obwód talii pomniejszył się o 34%. Inne badania przeprowadzono na grupie kobiet, które przez okres 12 tygodni zwiększyły dawkę dziennego spożywania protein z 15% do 30%. Zauważono, że uczestniczki eksperymentu zrzuciły ok. 5 kg.  

Warzywna jajecznica
Jajka są na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o ilość białka. Szacuje się, że w jednym dużym jajku jest aż 6g białka! Liczne badania pokazują, że jajka są idealnym zamiennikiem dla śniadań bogatych w węglowodany. Do tego przyczyniają się do zredukowania dziennego spożycia kalorii, dłużej utrzymują uczucie sytości i zmniejszają zapotrzebowanie na węglowodany. Dlatego jajecznica jest świetnym pomysłem na rozpoczęcie dnia, zwłaszcza jeżeli zaserwujemy ją z naszymi ulubionymi warzywami, jak np. rukolą, papryką, pomidorem czy nawet z grzybami. Do tego pełnoziarnisty tost i możemy ruszać w drogę.

Wiejski serek z owocami
Serek wiejski jest jednym z najlepszych źródeł leucyny, czyli najistotniejszego aminokwasu wspierającego budowę i rozwój masy mięśniowej. Dlatego warto wykorzystać tą wiedzę przy tworzeniu swojego nowego menu śniadaniowego. Do miksera wsyp ulubione owoce (mogą być mrożone), a następnie dodaj serek wiejski. Tak przygotowany koktajl zapewni Ci dużą dawkę energii na start! A co ważne, możesz koktajl wypić w drodze do pracy  

Czekoladowe smoothie z chia
Do miksera wsyp szklankę zielonego groszku, jednego banana, łyżkę kakao oraz małą łyżeczkę nasion chia. Następnie dodaj mleko sojowe, migdałowe lub kokosowe (według uznania). Smaczne, a przede wszystkim zdrowe smoothie będzie idealną alternatywą i urozmaiceniem śniadań. 

Śniadaniowe burrito
Do tego posiłku będziesz potrzebować pełnoziarniste placki tortilli. Następnie przygotuj dwa jajka i jeden plaster chudego bekonu. Posiekaj szpinak w drobne paski,  dodaj odrobinę ostrej papryczki oraz sos salsa. Sosem wysmaruj spód tortilli i ułóż po kolei wszystkie składniki. Odrobina kreatywności i śniadanie gotowe!

Miska pełna energii
Grecki jogurt stanowi idealne wyważenie pomiędzy zawartością białka oraz kalorii. To czyni go świetnym produktem wzmacniającym mięśnie. Warto dodać do niego płatki owsiane, które są z kolei źródłem błonnika i utrzymają uczucie sytości przez dłuższy czas. A jeżeli masz dostęp do świeżych lub mrożonych owoców, to idealnie będą pasowały do tego zestawienia. 

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *