Paralaksa tła

Jak ochronić umysł?

Podziel się wiedzą!

Badania pokazują, że utrata pamięci może zacząć się już w wieku dwudziestu lat i pogłębiać się wraz z wiekiem. Na szczęście wykonanie tych kilku prostych kroków w ciągu dnia może pomóc ci zachować umysł w dobrej kondycji.

Dostarczaj zbilansowane ilości węglowodanów
Badanie Tufts University wykazało, że ludzie, którzy wyeliminowali węglowodany z diety, osiągnęli gorsze wyniki w zadaniach opartych na pamięci niż ci, którzy je uwzględnili w swojej diecie. Dlaczego? Twoje komórki mózgowe potrzebują węglowodanów, które są przekształcane w organizmie w glukozę – niezbędną, aby mózg pozostał w szczytowej formie.

Zadbaj o aktywność fizyczną
Ćwiczenia zwiększają przepływ krwi do mózgu, transportując przy tym niezbędny tlen i glukozę jako paliwo.

Pracujesz przy komputerze? Zmień czcionkę!
Badanie w czasopiśmie Cognition udowodniło, że skupienie się na nowej czcionce sprawia, iż centrum przetwarzania Twojego mózgu będzie pracować trochę ciężej, poprawiając pamięć. Zmień czcionkę na Comic Sans Italicized (użyta w badaniu), aby stymulować swój umysł.

Przeszukuj Internet podczas lunchu
Spędzanie godziny dziennie na szukaniu online czegoś, co Cię interesuje (np. miejsc na następne wakacje) może stymulować część płata czołowego, która kontroluje pamięć krótkotrwałą. Tak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez University of California (Los Angeles). 

Lampka wina dla zdrowia
Nowe badanie pokazuje, że picie z umiarem może w rzeczywistości obniżyć ryzyko problemów z pamięcią. W analizie opublikowanej w Journal of Alzheimer’s Disease uczestnicy spożywający 7 lub mniej porcji napojów alkoholowych tygodniowo, mieli najniższe ryzyko upośledzenia funkcji poznawczych, w porównaniu z osobami, które w ogóle nie piły.

Uzupełnij dietę odpowiednią suplementacją
Dobrym pomysłem jest też zażywanie odpowiednich suplementów wspomagających pamięć i koncentrację. W składzie warto szukać następujących składników aktywnych:
Miłorząb japoński – wspomaga krążenie krwi w mózgu, równowagę psychiczną oraz wspiera dobre samopoczucie. Kwas pantotenowy pomaga w utrzymaniu sprawności umysłowej na prawidłowym poziomie oraz przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego,
Lecytyna – w organizmie ludzkim lecytyna jest składnikiem błony komórkowej, co zapewnia jej wytrzymałość i stabilność. Ponadto lecytyna odpowiada za prawidłowe przewodnictwo impulsów nerwowych w mózgu i tkance nerwowej, a także uczestniczy w gospodarce cholesterolem,
Magnez – pierwiastek, który spowalnia tempo procesów starzenia się mózgu i zapobiegania demencji starczej. Ma pozytywny wpływ na koncentrację i poprawia wydolność organizmu człowieka,
Witaminy z grupy B – Wpływają na funkcjonowanie centralnego i peryferyjnego układu nerwowego. ✿

Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.