Paralaksa tła

Musisz to wiedzieć o kościach

Podziel się wiedzą!

Łatwo jest zignorować problemy związane z kośćmi, szczególnie w starszym wieku. Taki stosunek do problemu może jednak prowadzić do wielu komplikacji. Poznaj lepiej układ kostny, by uniknąć problemów w przyszłości.

Kości są żywe
To grupa komórek (zwanych osteoblastami) stale nadbudowuje nową kość, podczas gdy drugi zestaw (zwany osteoklastami) ją niszczy – wspólnie odpowiadają za nieustanną przebudowę. O ile ten mechanizm dobrze działa w młodym wieku, to w senioralnym zawodzi i może osłabiać układ kostny.

Zadbaj o kości zawczasu
Uprawianie sportu, podnoszenie ciężarów, bieganie i niemal każda czynność, która aktywizuje mięśnie powoduje, że twoje kości odkładają więcej minerałów i stają się silniejsze i bardziej gęste. Gęstość kości jest największa około 30 roku życia, a następnie zaczyna spadać. Im bardziej nadbudujesz kości w młodości, tym odporniejsze będą w wieku senioralnym.

Utrzymuj zdrową masę ciała
Tłuszcz brzuszny jest naprawdę złym rodzajem tłuszczu i pod względem metabolicznym wykazuje bardzo wysoką aktywność. Wpływa na wszelkiego rodzaju hormony, które mogą nasilać stan zapalny w organizmie lub zmniejszać gęstość kości.

Uważaj na biodro
Złamane biodro jest najczęściej spotykane u osób powyżej 65. roku życia. Potencjalnie może być wydarzeniem zmieniającym życie lub nawet mu zagrażającym. Może wymagać operacji i długotrwałej rehabilitacji. Niektórzy nigdy w pełni nie odzyskują siły po złamaniu biodra i muszą korzystać z chodzika lub wózka inwalidzkiego.

Regularne miesiączki są bardzo ważne
Organizm młodych kobiet, które przestają mieć regularny okres, zwiększa stężenie hormonu, który naśladuje menopauzę, co prowadzi do utraty masy kostnej. 

Zapobiegaj
Przede wszystkim warto zainteresować się wysokiej jakości suplementami. Są standaryzowane na odpowiednio wysoką zawartość wapnia i witaminy D oraz dają gwarancję zażycia zalecanej dawki w ciągu dnia. Ostatnio opublikowane badania dotyczące specjalnej formy witaminy K2, zwanej menachinon-7 (MK7), ujawniły jej unikatowy efekt i potencjalny korzystny wpływ na choroby serca i metabolizm kości. Witamina K2 jako MK7 jest kluczowym czynnikiem w regulacji gospodarki wapniowej w organizmie. Jej niewystarczający poziom prowadzi do zmniejszenia gęstości mineralnej kości (osteoporozy), a także kumulacji wapnia w ścianach tętnic, powodując ich zwapnienie, zwiększając tym samym ryzyko chorób serca. Dieta nie daje gwarancji dostarczania odpowiednich dawek witaminy K2MK7 oraz witaminy D, ponieważ jest stosunkowo trudna do zbilansowania. ✿

Podziel się wiedzą!

Komentarze są wyłączone.