Paralaksa tła

Najlepsze sposoby przechowywania żywności

Podziel się wiedzą!

Bycie samowystarczalnym oznacza szukanie sposobów, aby pomóc swojej rodzinie przetrwać bez polegania na zewnętrznych źródłach żywności, wody i innych niezbędnych rzeczy. To szczególnie ważne teraz – w dobie szalejącego koronawirusa. jednym ze sposobów na osiągnięcie większej samowystarczalności jest nauczenie się, jak bezpiecznie konserwować i przechowywać żywność do wykorzystania w przyszłości. Prawidłowe przechowywanie żywności może pomóc zmniejszyć jej marnowanie i zaoszczędzić trochę pieniędzy na inne produkty spożywcze i wydatki.

Konserwowanie

Konserwowanie to opłacalny sposób przechowywania niektórych rodzajów owoców i warzyw. Ta metoda jest często stosowana do żywności, takiej jak: sok jabłkowy, puree dla niemowląt, owoce, dżemy, galaretki i marmolady, ogórki konserwowe, kapusta kiszona, warzywa. Przechowując żywność w domu, zawsze postępuj zgodnie z podstawowymi krokami dotyczącymi prawidłowego konserwowania. Najpierw dokładnie umyj świeże produkty, które będziesz przetwarzać, a następnie obierz je w razie potrzeby. Użyj kwasów, takich jak sok z cytryny lub ocet, jeśli jedzenie nie jest kwaśne. Przechowuj żywność w czystych, samouszczelniających się pojemnikach z pokrywkami. Zagotowanie lub użycie puszki ciśnieniowej zapobiegnie rozwojowi bakterii i zabije wszelkie patogeny, dzięki czemu żywność będzie bezpieczna do spożycia.

Zamrażanie i chłodzenie

Przechowywanie w zamrażarce lub lodówce to jeden z najłatwiejszych sposobów przechowywania żywności. Ta metoda jest odpowiednia dla produktów takich jak: jabłka, kapusta, seler, gruszki, warzywa korzeniowe. Oddziel inne owoce i warzywa od jabłek, bananów, jagód, ziemniaków i pomidorów, ponieważ wydzielają one gaz etylenowy, który może przyspieszyć dojrzewanie i brązowienie innych produktów. Produkty takie jak morele, szparagi, winogrona, zielona cebula i truskawki należy natychmiast zamrozić lub włożyć do lodówki. Owoce takie jak awokado, kiwi, brzoskwinie i gruszki powinny najpierw dojrzeć na blacie przed schłodzeniem. Nie przechowuj imbiru, jicamy, mandarynek ani granatów w lodówce, ponieważ w temperaturze pokojowej zachowują trwałość.

Suszenie

Suszenie niektórych produktów, takich jak owoce, warzywa i zioła, poprawia smak i zwalnia miejsce w kuchni. Suszenie usuwa wodę ze świeżej żywności, co zapobiega rozwojowi bakterii. Odwodniona żywność przetwarzana w domu powinna mieć zawartość wilgoci na poziomie zaledwie 20 procent lub mniej. Aby wysuszyć żywność, potrzebujesz piekarnika – niektóre owoce i warzywa wcześniej zblanszuj lub szybko zanurz we wrzącej wodzie, aby je zakonserwować.

Fermentacja

Sfermentowana żywność pomaga zwiększyć spożycie zdrowych probiotyków lub pożytecznych bakterii, których potrzebujesz do lepszego trawienia i zdrowia układu odpornościowego. Aby sfermentować żywność, musisz zacząć od lakto-fermentacji. Ten proces bakteryjny zachowuje i wzmacnia składniki odżywcze. Najpierw musisz posiekać, zetrzeć lub przygotować surowe jedzenie. Wybierz kulturę bakterii, której będziesz używać – serwatkę lub kulturę starterową. Przygotuj i dodaj solankę, a następnie umieść wszystko w szczelnym pojemniku. Żywność przechowuj w chłodnym pomieszczeniu. Aby zapobiec rozwojowi pleśni w sfermentowanej żywności, używaj świeżych owoców i warzyw.

Marynowanie

Jest podobne do fermentacji i można go używać do konserwowania potraw, takich jak buraki, kapusta, ogórki, mango, papryka, itp. Do przygotowania marynowanych potraw potrzebny jest roztwór o wysokiej kwasowości sporządzony w drodze naturalnej fermentacji lub przez dodanie octu i soli. Marynowanie pomaga zapobiegać psuciu się i wydłuża okres przydatności żywności do spożycia.✴︎

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *