Paralaksa tła

Owoce i warzywa idealne na wiosnę i lato. Królowa aronia!

Podziel się wiedzą!

Wiosna trwa w najlepsze. Jest idealnym momentem na to, by organizm rozkwitnął po zimie. Można mu w tym pomóc, sięgając po odpowiednie owoce i warzywa. Tylko jakie?

Aronia

Ten rodzaj jagód wywodzi się z Ameryki Południowej i bije rekordy pod względem zawartości przeciwutleniaczy. Wyjątkowo bogate uprawy aronii znajdują się jednak u nas w Polsce, a z owoców produkuje się mnóstwo ciekawych produktów – od soków i dżemów po zdrowotne cukierki. Aronia jest bogata w antocyjany, karoteny, flawonoidy oraz wiele innych, w pełni naturalnych przeciwutleniaczy. Ten zdrowotny koktajl uzupełniają dodatkowo liczne witaminy oraz minerały, dzięki czemu aronia stanowi remedium na wiele różnych chorób i problemów. Oto najważniejsze zalety tego owocu:

  • pomaga walczyć z nadwagę dzięki zawartości błonnika pokarmowego. Dodatkowo wspomaga trawienie, ogranicza ryzyko zaparć, wzdęć i biegunki. Łagodzi dolegliwości żołądkowe,
  • likwiduje wolne rodniki, które pustoszą cały organizm. Dzięki temu chroni krew, oczy, narządy wewnętrzne oraz tkanki, które pod wpływem wolnych rodników mogą mutować. Co za tym idzie – aronia zapobiega rozwojowi nowotworów, w szczególności raka jelita grubego,
  • ogranicza ryzyko zaburzeń poznawczych. Antocyjany występujące w aronii są związane z poprawą aktywności szlaków nerwowych,
  • aronia wyraźnie poprawia odporność dzięki znacznej zawartości witaminy C, stymulującej białe krwinki oraz produkcję kolagenu. Ten ostatni odgrywa ważną rolę we wzroście i naprawie tkanek,
  • wpływa na ochronę skóry, poprawę widzenia, optymalizuje ciśnienie krwi, a także działa przeciwbakteryjnie oraz pomaga zapobiegać cukrzycy.

Ogórek

Teraz to idealny moment na spożywanie ogórków, szczególnie, że zaczynają pojawiać się świeże, a nie szklarniowe. Ogórek znakomicie sprawdza się jako dodatek do sałatek, tuńczyka czy gazpachos. Zawiera krzemionkę, która pomoże poprawić cerę po zimie. Ogórek to też źródło błonnika, magnezu i potasu.

Brzoskwinia

Jest idealna do koktajli, jako dodatek do serka lub… wina! Brzoskwinia stanowi źródło witaminy A oraz potasu. Korzystnie wpływa na odporność oraz regenerację.

Papryka

Paprykę warto włączyć wiosną w większej ilości do diety, ponieważ dzięki witaminie B6 i kwasowi foliowemu pomoże obniżyć ryzyko zbyt wysokiego poziomu cholesterolu. Dodatkowo zawiera ponad 100% dziennej zalecanej normy na witaminę C i A!

Gruszka

Świetnie komponuje się z rozmaitymi przepisami. Stanowi nie tylko źródło witaminy C i miedzi, ale również zawiera stosunkowo dużą ilość błonnika, który poprawi funkcjonowanie układu pokarmowego.

Morele

Są nie tylko doskonałym, soczystym dodatkiem do każdego posiłku, ale również zawierają cenne składniki odżywcze. Beta-karoten i likopen są dobre dla serca. Z kolei duża ilość witaminy A wspiera regenerację i wzrost komórek. ✿

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *