Paralaksa tła

Poznaj naturalne antydepresanty

Podziel się wiedzą!

Depresja staje się jedną z chorób cywilizacyjnych. Problemy rodzinne, trudności w pracy… Wiele elementów może wpłynąć na wahania nastroju. Jak radzić sobie z depresją w naturalny sposób?

Leki przeciwdepresyjne znakomicie radzą sobie z depresją umiarkowaną do ciężkiej, jednak w przypadku depresji łagodnej bywa różnie – mogą działać za słabo lub być zbyt mocne. W początkowej fazie warto wypróbować środki pozafarmakologiczne lub wspomóc nimi proces leczenia po konsultacji z lekarzem.

Aktywność fizyczna

Cierpiąc na łagodną depresję, na początek zapisz się na zajęcia, które pomogą Ci utrzymać aktywność fizyczną na wysokim poziomie. Ćwiczenia regulują poziom adrenaliny i noradrenaliny. Ponadto wpływają pozytywnie na uwalnianie endorfin. Ćwiczenia warto wykonywać 3-5 razy w tygodniu przez 20-30 minut.

Terapia światłem

Szczególnie w zimie wiele osób jest podatnych na depresję z powodu małej ilości światła. To samo tyczy się osób np. pracujących w zamkniętych pomieszczeniach bez okien, ze sztucznym oświetleniem. Staraj się przebywać w pobliżu źródła światła dziennego (np. okna lub na świeżym powietrzu) przez minimum 15 minut dziennie. Terapia nie leczy depresji ale pomaga tłumić objawy.

Dziennik nastroju

Należy notować w nim przyjemne chwile w życiu i wracać do nich w przypadku tych gorszych, depresyjnych dni. Codzienne prowadzenie nie jest konieczne – wystarczy wpis raz w tygodniu, podsumowujący miłe wydarzenia z ostatnich 7 dni. Dzięki temu negatywne aspekty będą miały mniejszą wartość.

Akupunktura

Medycyna alternatywna to też ciekawy pomysł na walkę z łagodną depresją. Nie ma wielu badań, które potwierdzają jej skuteczność, ale zarazem istnieje trochę dowodów dokumentujących jej pozytywny wpływ.

Olej rybny

Suplement zawiera kwasy omega-3. Ich niedobór w niektórych przypadkach może powodować wahania nastroju i depresję, dlatego warto je na bieżąco uzupełniać.

Suplementacja litem

Ten ciekawy pierwiastek już dawno temu został uznany za naturalny lek przeciwdepresyjny. Ma wyjątkowo ciekawy wpływ na organizm. Lit może wpływać na uwalnianie niektórych neuroprzekaźników i ich wychwyt zwrotny. Nasila uwalnianie serotoniny z określonych obszarów mózgu, co wpływa na jego działanie przeciwdepresyjne i przeciwagresywne. Ponadto lit osłabia działanie dopaminy, przez co wywiera działanie przeciwmaniakalne i jest zalecany również w przypadku poważniejszych problemów psychicznych. Na rynku znajdują się łatwo dostępne suplementy z litem, które w naturalny sposób mogą pomóc uporać się z łagodną depresją.

Pacjenci podkreślają również skuteczność ziela dziurawca i szafranu, a także jogi, medytacji, grup wsparcia i terapii poznawczo-behawioralnych. Każdy powinien znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie, ale najważniejsze jest jedno – depresja jest chorobą, z którą można walczyć, szczególnie w jej łagodnej odmianie.✴︎

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *