Paralaksa tła

Proste sposoby na pokonanie stresu

Podziel się wiedzą!

Wzrost poziomu adrenaliny, szybsze bicie serca, podwyższone ciśnienie krwi oraz te charakterystyczne „mrowienie” w gardle… Stres to nic przyjemnego, ale istnieją proste sposoby  na  to,  by  szybko  doprowadzić organizm do porządku.

Istnieją różne rodzaje stresu. O ile ten chwilowy jest zdrowy i mobilizujący, to długotrwały może doprowadzić do depresji, lęku, chorób serca oraz problemów z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Zwykły relaks nie zawsze pomaga, dlatego poznaj najskuteczniejsze metody zaproponowane przez ekspertów i psychologów – szkoda zdrowia!

Napinaj i rozluźniaj mięśnie

Technika jest znana od lat 30’ ubiegłego wieku! Cykl rozluźniania napiętych mięśni przynosi fizyczną ulgę, co przekłada się na relaks dla umysłu. Połóż się na kanapie i co 5 sekund napinaj po kolei partie mięśni zaczynając od głowy, a kończąc na stopach. To ciekawa technika, która pomoże zniwelować stres.

Odkryj punkt trzeciego oka

To forma akupunktury, którą można uprawiać samodzielnie. Umieść palec wskazujący i środkowy pomiędzy brwiami nad nasadą nosa. Uciskaj punkt przez dwie minuty coraz mocniej. Odpręż się i oczyść myśli.

Znajdź sobie zajęcie fizyczne

Stres najlepiej zalać innymi myślami. W jaki sposób? Trzeba odwrócić spiralę i skoncentrować się na jednej myśli – najlepiej na zajęciu fizycznym, np. ogrodnictwie. Cała energia zostaje skierowana na konkretną rzecz lub zadanie, a to odpręża i eliminuje złe emocje.

Wizualizuj

Zastanawiałaś się jak może wyglądać stres, który Cię dopadł? Wyobraź sobie, że twoje problemy są jak chmury na niebie, które przychodzą i odchodzą. Pomyśl o nich, wizualizuj i obserwuj swoje myśli, traktuj je jako obiekty, które pojawiają się i znikają. Staną się mniej nieprzyjemne i stracą cały ładunek emocjonalny.

Oglądnij film z kotami

W sieci znajduje się mnóstwo amatorskich filmów z kotami, które potrafią rozluźnić. Pomysł wydaje się głupi, ale koty są śmieszne – np. podczas zabawy ze sobą, albo polowania w mieszkaniu. Dzięki temu aktywowana jest część mózgu, która odpowiada za uczucie spokoju. Niepokój zmniejsza się, a stres zanika.

Poczuj się jak dziecko

Na rynku znajduje się wiele kolorowanek, wycinanek i wyklejanek dla dorosłych – kup je. Przyklejanie małych elementów oraz kolorowanie szczegółowych rysunków całkowicie odwraca uwagę i sprawia, że nie skupiasz się na złych emocjach. Oczyścisz umysł, a dzięki temu poziom stresu wyraźnie spadnie.

Odetchnij

Wciągnij głęboko powietrze nosem, tyle ile jesteś w stanie. To naprawdę odpręża. Do komórek dostaje się więcej tlenu, a organizm odpoczywa. Przy okazji pobudzony  zostanie  tzw.  układ  nerwowy przywspółczulny, który pomoże uspokoić ciało. Ulga gwarantowana.

Powąchaj olejek różany

Terapia zapachami czyni cuda – to właśnie one stymulują różne obszary mózgu odpowiedzialne za emocje i potrafią zmieniać nastrój. Zapach róż ma wyjątkowo pozytywny wpływ, podobnie jak opady deszczu  i  woda  morska.  Śmiało  można poeksperymentować z innymi zapachami, które indywidualnie  przywodzą  na  myśl  miłe wspomnienia. ✿

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *