Paralaksa tła

Sposoby łagodzenia chronicznego bólu

Podziel się wiedzą!

Jeśli cierpisz na przewlekły ból, prawdopodobnie wypróbowałeś już wiele leków przeciwbólowych, bez względu na to, czy są to leki przeciwbólowe dostępne na receptę, czy też alternatywne, takie jak akupunktura. Jednak czasem wystarczy organizmowi dostarczyć odpowiednie składniki odżywcze.

Na początek warto jest unikać wszelkiej przetworzonej żywności i mięsa. Zamiast tego skup się na naturalnych produktach pochodzenia roślinnego, bogatych w składniki odżywcze. Eksperymentuj ze zmniejszeniem lub wyeliminowaniem pokarmów takich jak słodycze, ryż, pszenica, nabiał, kukurydza i czerwone mięso, zwiększając jednocześnie spożycie całych warzyw i owoców. Białka zwierzęce, takie jak kurczak i ryba, powinny być spożywane w umiarkowanej ilości.

Istnieje kilka składników odżywczych, na których należy się skupić, zwłaszcza w celu uśmierzenia bólu. Oto kilka z nich o największym znaczeniu.

Kurkuma

To część rodziny imbiru. Korzeń jest znany ze swojej zdolności do zmniejszania stanu zapalnego. Możesz kupić go jako przyprawę, która działa dobrze w wielu pikantnych potrawach, lub zrobić z niego herbatę. Jednak wiele osób decyduje się na kapsułki, aby zniwelować ból pleców i stawów – po prostu upewnij się, że otrzymujesz je z zaufanego źródła i weź je ze szczyptą czarnego pieprzu, aby zwiększyć biodostępność. Takie naturalne preparaty można znaleźć w aptekach i zielarniach.

Witamina D

Zyskała niedawno sławę, ponieważ ukazała się większa liczba badań, które wskazują na jej rozmaite korzyści zdrowotne. Zmniejszanie bólu jest jedną z nich. Ta witamina powstrzymuje układ odpornościowy przed nadmierną reakcją prowadzącą do przewlekłego stanu zapalnego, który jest źródłem wielu rodzajów bólu. Duża liczba osób ma niedobór tej witaminy. Możesz wykonać badanie krwi, jeśli chcesz zweryfikować poziom tej witaminy w swoim organizmie. Pokarmy, które naturalnie zawierają witaminę D, to tłuste ryby, takie jak makrela i łosoś, żółtka jaj i ser. Teraz, latem, lepiej jest jednak wyjść na zewnątrz i rozkoszować się słońcem przez około 15 minut, kilka razy w tygodniu. To pobudzi Twoje ciało do wytworzenia witaminy D.

Kwasy tłuszczowe Omega-3

Niezbędne kwasy tłuszczowe EPA i DHA promują związki znane jako rezolwiny, które mogą przywrócić funkcjonowanie komórek odpornościowych i nerwowych oraz ograniczyć ból. Badanie przeprowadzone na pacjentach z zapaleniem stawów wykazało, że przyjmowanie oleju rybnego zmniejsza zapotrzebowanie na leki takie jak ibuprofen i aspiryna. Zastanów się nad pożywieniem, takim jak łosoś, makrela, okoń morski, sardynki, ostrygi i krewetki. Jeśli nie jesteś fanem owoców morza, spróbuj nasion chia, alg, nasion konopi, orzechów włoskich lub nasion lnu.

Glukozamina i chondroityna

Zarówno glukozamina, jak i chondroityna są składnikami chrząstki w organizmie, a suplementy zawierające je, pomagają złagodzić bóle stawów. Chociaż wiele suplementów glukozaminy wytwarza się poprzez obróbkę skorupiaków, takich jak raki, homary, kraby i krewetki, spożywanie ich mięsa dostarcza niewielką ilość tych związków. Suplementy są standaryzowane i zwykle stanowią lepsze rozwiązanie.

Holistyczne podejście do uśmierzania bólu może być doskonałym uzupełnieniem farmakoterapii lub pozwolić na zmniejszenie dawek środków przeciwbólowych.✴︎

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *