Paralaksa tła

Sposoby na nieprzespane noce

Podziel się wiedzą!

Czy Ty też nie możesz spać? Rozwiązaniem mogą okazać się produkty z Twojej własnej kuchni. Przedstawiamy kilka niezwykłych przekąsek, które pomogą Ci zasnąć w naturalny sposób.

Indyk
Czy wiesz, że mięso z indyka jest bogate w tryptofan, czyli związek chemiczny z grupy aminokwasów białkowych? Tryptofan skłania organizm do produkcji melatoniny, hormonu snu. Mało tego – stymuluje również produkcję serotoniny, hormonu odpowiadającego za utrzymanie dobrego stanu psychicznego. Dzięki temu możesz się zrelaksować i zasnąć.

Ser mozarella

Z mozarellą sprawa wygląda podobnie, jak z indykiem. Niepozorny ser znany z pizzy zawiera tryptofan, który organizm wykorzystuje do produkcji melatoniny. Różnica polega jednak na tym, że w mozarelli jest go aż 2 razy więcej, niż w indyku.

Łosoś
Badania wykazały, że spożywanie 600 mg kwasów omega-3 dziennie ułatwia zasypianie – w łososiu jest ich całkiem sporo. Osoby spożywające systematycznie potrawy zawierające łososia zdecydowanie rzadziej się przebudzały, a nawet przesypiały całą noc. Dlatego warto wprowadzić omega-3 do swojego jadłospisu nawet w postaci suplementu. 

Migdały
Garść migdałów dostarcza prawie 20% dziennego zapotrzebowania na magnez. Magnez pomoże Ci rozluźnić mięśnie i uspokoić się. Dzięki temu, gdy ułożysz się do snu, nie będziesz miał szalonej pogoni myśli. Poza tym migdały są również bogatym źródłem tryptofanu. 

Wiśnie
Te niepozorne owoce już same w sobie są stosunkowo bogatym źródłem melatoniny. Większe spożycie przed snem ułatwi relaks o ile żołądek nie przeszkodzi – wiśnie są dość ciężkostrawne.

Owsianka
Owsianka również stanowi źródło melatoniny. Poza tym zawiera sporo węglowodanów, które ulegają powolnemu trawieniu. Co to oznacza? Zapomnisz o nocnym przewracaniu się z boku na bok.

Banany
Owoc ten zawiera nie tylko magnez, ale również potas. Te pierwiastki pomogą rozluźnić Twoje mięśnie. Poza tym banan, tak samo jak pozostałe produkty, jest bogatym źródłem tryptofanu. To idealny pomysł na przekąskę przed snem!

Bezsenne noce mogą być mniej straszne, gdy wprowadzi się odpowiednią dietę. Wypróbuj te produkty, by spać lepiej. ❅

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *