Sztuczki przeciw przeziębieniu

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Wraz z niskimi temperaturami powracają starzy znajomi – katar, przeziębienie, grypa… Zanim już dojdzie do infekcji i trzeba będzie z nią walczyć, warto wypróbować kilka sprawdzonych sztuczek, by do zachorowania nie doszło.

Statystycznie w ciągu roku dopadną Cię dwa lub trzy przeziębienia. Istnieje jednak mnóstwo sposobów na to, by ograniczyć ryzyko zachorowania lub skrócić przebieg choroby. Uzbrój się w odpowiednią wiedzę i przetrwaj sezon grypowy! Każdy ma inny pomysł na walkę z przeziębieniem – od szczepionek, poprzez suplementy, a na odpowiedniej diecie kończąc. Który ze sposobów jest najlepszy? Zdania są podzielone, choć nauka wyróżniła niektóre z nich. 

Poranny jogurt

Żywe kultury bakterii wywierają zbawienny wpływ na odporność organizmu. Naukowcy odkryli, że spożywanie probiotyków zmniejsza szanse zachorowania o 12 procent. Prócz jogurtu warto włączyć do diety kefir lub maślankę. Koszt niewielki, a ochrona przed wirusami całkiem spora.

Nie dotykaj swoich ust

Pomysł o tyle dziwny, co teoretycznie prosty do wykonania. Nic bardziej mylnego! Przeciętny człowiek kładzie dłoń na nos lub usta nawet 3 razy w ciągu godziny. Dłonie to mała bomba biologiczna dlatego warto poćwiczyć silną wolę i trzymać ręce z dala od twarzy podczas bezczynności.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Jedz grzyby

Jakiś czas temu zostały opublikowane wyniki ciekawego badania. Osoby, które zjadały gotowane grzyby shiitake codziennie przez miesiąc, ostatecznie miały w organizmie więcej komórek T biorących udział w procesie odpowiedzi immunologicznej. Zmniejszał się też poziom stanów zapalnych. Skoro tak, to dlaczego nie spróbować?

Zadbaj o regularny sen

Podczas snu organizm regeneruje się. Badania dowiodły, że osoby, które śpią mniej niż 7 godzin na dobę są 3 razy bardziej podatne na przeziębienie, niż osoby, które śpią co najmniej 8 godzin dziennie. Lepiej zrezygnować z zarwanych nocy…

Przepłukuj nos

Podczas trwającej jesieni oraz zimy warto włączyć przepłukiwanie nosa do codziennej rutyny, najlepiej przed snem. Nie dość, że w drogach oddechowych mogą gromadzić się drobnoustroje, to jeszcze powietrze podgrzane przez kaloryfery potrafi przesuszać śluzówkę i osłabiać obronę organizmu. Dedykowane preparaty nie mają przeciwskazań do długotrwałego stosowania, ponieważ są neutralne dla nosa. Powinny zawierać w swoim składzie np. wyciąg z alg, pantenol, kwas hialuronowy lub witaminy. Dzięki temu przywrócą wysuszonym śluzówkom ich prawidłowe funkcje fizjologiczne i wzmocnią pierwszą barierę ochrony przed chorobotwórczymi patogenami – górne drogi oddechowe.

Sezon jesienno-zimowy jest trudny dla organizmu, ale wystarczy odpowiednio zabezpieczyć się przez przykrymi niespodziankami, by uniknąć przeziębienia! ❖

Podziel się wiedzą!