Paralaksa tła

Witaminy idealne na jesień

Podziel się wiedzą!

Z okazji zbliżającej się jesieni warto dostarczyć organizmowi niezbędne składniki. Na jakie witaminy położyć teraz nacisk?

Jesienią ważne jest spożywanie witamin, które zapewnią Ci zdrowie i uodpornią na infekcje. Przyjmowanie suplementów sprawi, że dostarczysz wystarczającą ilość składników odżywczych i witamin, aby móc rozkwitnąć mimo jesiennej aury. Odpowiednio dobrane witaminy o tej porze roku pomogą Ci również chronić się przed wirusami, które ujawniają się szczególnie teraz, a także pomogą utrzymać zdrową skórę i wzrok. W takim układzie co zażywać jesienią?

Witamina A

Ma silne właściwości przeciwutleniające, które wspierają układ odpornościowy i funkcje narządów. Utrzymuje również zdrową skórę i wspomaga jej regenerację.

Witamina B

Ważne jest, aby przyjmować suplementy tego typu jesienią, ponieważ te witaminy są łatwo tracone. Witaminy z grupy B są niezbędne do utrzymania odpowiedniego poziomu energii i radzenia sobie ze stresem. Najlepiej jest przyjmować ich cały kompleks, ponieważ witaminy z grupy B kontrolują szeroki zakres funkcji organizmu:

  • B1 (tiamina), B2 (ryboflawina) i B3 (niacyna) – utrzymują zdrowy układ nerwowy, uwalniają energię z pożywienia oraz utrzymują zdrową skórę i wzrok.
  • B6 i B12 – są niezbędne podczas zajęć na świeżym powietrzu, ponieważ wspierają produkcję czerwonych krwinek i zapewniają prawidłowe funkcjonowanie mózgu i układu nerwowego.

Witamina C

Pomaga ciału kontrolować uwalnianie ciepła, chroniąc i utrzymując zdrowie skóry i komórek. Witamina C (wraz z witaminą E) jest również naturalnym przeciwutleniaczem, więc przyjmowanie jej jako jednego z jesiennych suplementów może zapobiec uszkodzeniu komórek. Ponadto witamina C zwiększa produkcję kolagenu, co pomaga chronić skórę przed uszkodzeniami słonecznymi. Witamina C jest również naturalnym lekiem przeciwhistaminowym.

Witamina D

Witamina D jest wytwarzana przez organizm dzięki promieniowaniu słonecznemu. Jednak polska pogoda jest bardzo nieprzewidywalna, dlatego wystarczający poziom nasłonecznienia, niezbędny do produkcji witaminy D, występuje u nas zwykle od maja do września, czasami października. Jesienią ważne jest przyjmowanie suplementów w celu zwiększenia niskiego poziomu witaminy D, ponieważ zapewni to utrzymanie zdrowych kości, zębów i mięśni.

Witamina E

Suplementy z witaminą E mają wiele zalet. Pomagają poprawić wytrzymałość fizyczną poprzez zwiększenie poziomu energii, a także mogą ograniczyć uszkodzenia mięśni w wyniku ćwiczeń.

Zdrowa dieta jest kluczowa, jednak rzadko można dostarczyć odpowiednią ilość cennych związków wraz z pożywieniem. Suplementy są przydatne do uzupełniania luk w diecie i zapobiegania niedoborom lub innym znaczącym problemom zdrowotnym. Dzięki temu możesz cieszyć się kolorowym sezonem jesiennym.✴︎

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *