Paralaksa tła

Wskazówki na wzmocnienie organizmu!

Podziel się wiedzą!

Czy wiesz, że po zwykłym przeziębieniu organizm może potrzebować nawet 3 lat, by odzyskać 100% sprawność sprzed infekcji? Właśnie dlatego warto wzmocnić organizm, by lepiej zniósł okres infekcyjny – czyli zimę.

Przeziębienie to najczęstsza choroba wśród ludzi. Wbrew pozorom nie występuje w wyniku wilgotnych włosów, stresu, zmian temperatury czy zmarzniętych stóp ale po prostu osłabienia układu odpornościowego. Jeżeli ten dobrze funkcjonuje, to ani stres, ani mróz mu nie zaszkodzą. W takim razie jak wzmocnić organizm tej zimy?

Często myj dłonie

Dłonie często opisywane są jako fabryka zarazków, dlatego należy je myć kilka razy w ciągu dnia przy użyciu środka dezynfekującego. Podczas gdy ciepłe mydło i woda również działają dezynfekująco, to upewnij się, że cały proces mycia trwa co najmniej 20 sekund – to pomoże pozbyć się patogenów. Używaj ręcznika papierowego, aby osuszyć ręce i trzymaj je z dala od nosa i ust, jeśli to możliwe – dzięki temu zapobiegniesz transferowi drobnoustrojów. Ponadto staraj się jeść nożem i widelcem, aby zarazki nie zostały przeniesione z rąk na jedzenie, a jeśli masz ochotę kichnąć – zasłaniaj twarz przegubem dłoni. Tam znajduje się mniej bakterii, które mogą osłabić Twój organizm po wprowadzeniu na usta lub nos.

Sterylizuj

Przeziębienia i grypa rozprzestrzeniają się za pomocą wirusów, które z łatwością ulegają transferowi z różnych powierzchni do organizmu i z jednego człowieka na drugiego. Z tego powodu warto zawsze nosić ze sobą środek odkażający na bazie alkoholu, aby wysterylizować wszystkie powierzchnie, które Twoim zdaniem mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia. Chusteczki antyseptyczne powinny być również regularnie używane do czyszczenia komputerów stacjonarnych i telefonów. Zużyte zawsze wyrzucaj, ponieważ są zbiorowiskiem zarazków.

Stymuluj układ odpornościowy

Ćwicz, aby zbudować swoją odporność. Badania sugerują, że poprzez ćwiczenia typu cardio, wzmacniasz swój układ odpornościowy. Tego typu aktywność można wykonywać nawet, gdy infekcja już się przypałęta. Nie są polecane dopiero wtedy, gdy masz temperaturę i cierpisz na bóle typowe dla grypy – wtedy wskazany jest odpoczynek, ponieważ organizm jest nadwyrężony.

Wysypiaj się i dobrze odżywiaj

Poświęć osiem do dziesięciu godzin snu na dobę, aby zapobiec osłabieniu układu immunologicznego i zmniejszyć podatność na przeziębienie i grypę. Ponadto spożywanie dużych ilości świeżych owoców i warzyw wesprze Twój układ odpornościowy, więc upewnij się, że Twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana.

Naturalne suplementy

Oprócz zdrowego odżywiania, mimo wszystko warto sięgnąć po suplementy witaminowe, najlepiej te naturalne, ponieważ lepiej się wchłaniają. Pożywienie może nie dostarczyć wszystkich niezbędnych składników, a suplementy są standaryzowane i dają gwarancję odpowiednich dawek witamin oraz mikroelementów – uzupełnią zdrową dietę. Wysokiej jakości produkty powinny zawierać niezbędne witaminy, antyoksydanty, kwas foliowy, kilkadziesiąt mikroelementów, minerałów, w tym te „krytyczne’”, czyli selen i chrom, w łatwo przyswajalnej recepturze. Warto zerknąć na skład przed zakupem – taka dawka cennych składników będzie wręcz zbawienna w okresie jesienno zimowym. 

Odrobina uwaga wystarczy, by uniknąć infekcji i lepiej funkcjonować w zimie. Choć sposoby na wzmocnienie organizmu mogą wydawać się banalne – to potrafią zdziałać cuda. ❅

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *