Paralaksa tła

Zdrowe alternatywy dla słodyczy

Podziel się wiedzą!

Cukierki są popularne na całym świecie, ale są głównie wytwarzane z cukru, sztucznych aromatów i barwników spożywczych, które bombardują kaloriami, mogą prowadzić do cukrzycy oraz nie niosą ze sobą żadnych wartości odżywczych. Jednak wcale nie trzeba rezygnować z łakoci, można je zastąpić zdrowymi i pysznymi odpowiednikami. 

Świeże i suszone owoce

Naturalnie słodkie i pełne składników odżywczych, takich jak błonnik, witaminy i minerały. Mogą również zapewniać właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające. W przeciwieństwie do cukierków owoce mają zazwyczaj niską kaloryczność. 

Domowe lody na patyku

Dają wszystkie zalety owoców bez dodatkowego cukru i sztucznych składników. Aby je przygotować, po prostu zmiksuj wybrany owoc z wodą, sokiem lub mlekiem. Wlej miksturę do foremek i umieść patyczek. Jeśli wolisz kremową konsystencję, zmieszaj z jogurtem – lub po prostu włóż patyczek prosto do kubka jogurtowego i zamroź, by uzyskać szybki deser.

„Nice cream”

Odnosi się do lodów na bazie owoców, które można wytworzyć poprzez zmieszanie mrożonych owoców z ciekawymi dodatkami – takimi jak masło orzechowe, miód lub mleko kokosowe. Taką mieszankę należy zamrozić. 

Frytki/chipsy  z owoców i warzyw

Należy je pokroić w cienkie plasterki, co nada im charakterystyczną, chrupiącą konsystencję. Te chipsy zwiększają dzienne spożycie owoców i warzyw, co może pomóc zmniejszyć ryzyko chorób serca, cukrzycy, otyłości i niektórych nowotworów.

Domowe skórki owocowe

To słodka i pyszna uczta pełna składników odżywczych. Możesz użyć dowolnego owocu, ale wybór opcji o wysokiej zawartości cukru, takich jak mango, wymusza użycie mniejszej ilości substytutów cukru do kandyzowania, np. erytrytolu.

Domowe skórki owocowe

To słodka i pyszna uczta pełna składników odżywczych. I nie chodzi tu o skórkę z owocu tylko wygląd produktu. Wystarczy wziąć np. 400g mango, 2-3 łyżki miodu oraz 2 łyżki soku z cytryny. Składniki należy dokładnie zblendować i na papierze pergaminowym ułożyć cieniutkie plasterki z masy. Na koniec zapiec w 70 stopniach przez około 5h i skórki gotowe!

Kulki energetyczne

Są zazwyczaj wykonane ze zdrowych składników, które zapewniają wystarczającą ilość błonnika, białka i zdrowych tłuszczów, aby dawały uczucie sytości. W blenderze należy zmieszać np. migdały, orzechy włoskie, rodzynki, pestki dyni, łyżeczkę cynamonu, łyżeczkę ekstraktu waniliowego oraz wiórki kokosowe. Z powstałej masy wystarczy ulepić kulki.

Orzechy prażone w miodzie

Orzechy są wypełnione nienasyconymi kwasami tłuszczowymi, które mogą promować zdrowie serca poprzez zmniejszenie czynników ryzyka chorób serca. W rzeczywistości badania sugerują, że jedzenie orzechów może obniżyć LDL (zły) cholesterol o 3–19%. Pieczone orzechy z miodem i szczyptą soli to idealna słodko-słona uczta.

Chipsy kokosowe w czekoladzie

Ciemna czekolada znana jest z wysokiego poziomu przeciwutleniaczy, które mogą poprawić zdrowie serca, funkcje mózgu i wrażliwość na insulinę. Tymczasem kokos jest doskonałym źródłem średniołańcuchowych trójglicerydów (MCT). Słodycz chipsów kokosowych maskuje lekką gorycz ciemnej czekolady, tworząc chrupiącą ucztę, którą można jeść samodzielnie lub jako dodatek do jogurtu.❖

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *