Paralaksa tła

Zioła i przyprawy, które dodadzą Ci energii

Podziel się wiedzą!

Na całym świecie codziennie spożywa się ponad miliard filiżanek kawy. Niektórzy piją kawę, aby zwiększyć energię i przetrwać dzień, podczas gdy inni piją ją po prostu dlatego, że smakuje dobrze. Kawa może być skuteczną substancją zapewniającą energię, ale zbyt wiele kofeiny potrafi prowadzić do poważnych i niepożądanych efektów ubocznych. Objawy kofeinizmu obejmują nerwowość, zaburzenia snu, bóle głowy, kołatanie serca, depresję i drżenie mięśni. Kofeinizm jest coraz powszechniejszym i często pomijanym problemem i może prowadzić do chronicznych schorzeń zdrowotnych. Okazuje się, że zamiast kawy, można po prostu sięgnąć po zdrowe zioła i przyprawy.

Istnieje wiele naturalnych i bezpiecznych substytutów kofeiny. Ziołowe herbaty i suplementy mogą zapewnić skuteczne zwiększenie energii, z niewielkimi efektami ubocznymi. Ponadto zioła z poniższej listy mają wiele innych zastosowań leczniczych.

Korzeń mniszka lekarskiego

(Taraxacum Officinale)

Herbata z korzenia mniszka lekarskiego jest doskonałą alternatywą dla kawy. Ciemna i gorzka, zapewni ci zdrowy przypływ energii do rozpoczęcia dnia. Chociaż mniszek często określa się mianem pospolitego chwastu, w medycynie ma zastosowanie od setek lat. Jest używany w tradycyjnej medycynie chińskiej do oczyszczania wątroby i usuwania toksyn. Korzeń zawiera cenne składniki, w tym kwasy fenolowe (polifenole, które działają jako przeciwutleniacze). Zawiera również kilka minerałów, takich jak potas i wapń. Stanowi doskonały prebiotyk, ponieważ wspomaga zdrową florę jelitową. Jest silnym diuretykiem i może złagodzić zatrzymywanie wody. Zioło jest dostępne w postaci herbaty i kapsułek. Nie należy przyjmować mniszka lekarskiego, jeśli występuje silna reakcja alergiczna na rośliny z rodziny astrowatych. Nie stosować w przypadku ostrego zapalenia woreczka żółciowego lub żołądkowo-jelitowego.

Koniczyna czerwona

(Trifolium Pratense)

Koniczyny były używane medycznie przez wieki, nawet w starożytnym Egipcie. To doskonałe, oczyszczające krew zioło o powinowactwie do detoksu układu limfatycznego i stymulacji wątroby. Ze względu na izoflawony (fitoestrogeny) występujące w koniczynie czerwonej, napar może łagodzić objawy menopauzy. Koniczyna jest pełna cennych witamin, minerałów i pierwiastków śladowych. Koniczyna zapewnia stały dopływ energii w ciągu dnia, najlepiej spożywać ją w postaci mocnej herbaty. Smak jest słodko-słony.

Żeń-szeń

Szczególnie w Chinach znany jest jako cenny środek pobudzający, stosuje się go jako zioło tonizujące dla sportowców. Żeń-szeń jest adaptogenny, co oznacza, że ​​pomaga organizmowi dostosować się, zarówno fizycznie, jak i psychicznie, w skrajnym stresie lub zmęczeniu. To mocne, stymulujące wytrzymałość zioło, które jest pełne przeciwutleniaczy. Żeń-szeń wspiera układ nerwowy i hormonalny, a także zwiększa odporność. Jest pomocny w obniżaniu poziomu cholesterolu LDL (złego cholesterolu) i podniesieniu poziomu HDL (dobrego cholesterolu). Jest niezwykle pomocny w dostarczaniu energii, jednak osoby dorosłe nie powinny przyjmować żeń-szenia dłużej niż sześć tygodni. Nie należy też spożywać kofeiny podczas przyjmowania żeń-szenia.

Mięta pieprzowa (Mentha Piperita)

To urocze, aromatyczne zioło, zapewni Ci dawkę wigoru, aby przetrwać dzień. Nawet zapach olejku miętowego może podnieść poziom energii i poprawić koncentrację. Wiadomo, że mięta pieprzowa ma również właściwości rozkurczowe, przeciwdrobnoustrojowe i przeciwzapalne. Herbata miętowa jest powszechnie dostępna. Zioło to jest również do kupienia jako nalewka lub kapsułki.

Imbir

(Zingiber Officinale)

To wspaniałe zioło poprawiające witalność.Ponadto działa moczopędnie, przeciwutleniająco, kardiotonowo i silnie przeciwzapalnie. Idealny do leczenia dolegliwości trawiennych, imbirreguluje wydzielanie żółci i stymuluje aktywność enzymów trawiennych. Badania wykazały, że może leczyć ból związany z migrenami, skurczami menstruacyjnymi i uszkodzeniami stawów. Ostatnie badania udokumentowały również potencjalne działanie przeciwnowotworowe. Najlepiej spożywać je w formie herbatki imbirowej, ale świetnie sprawdzają się również kapsułki i nalewki. Jeśli jesteś w ciąży, przed zażyciem imbiru skonsultuj się ze swoim lekarzem. Nie należy przyjmować imbiru w dawkach leczniczych, jeśli u pacjenta występowały wcześniej wrzody trawienne.❄︎

Podziel się wiedzą!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *